پیام اداره کل امور شاهد و ایثارگران به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

مدرسه ۸ سال دفاع مقدس با کتاب رشادت و پایمردی شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان همچنان برقرار است

تهران (پانا) - اداره کل امور شاهد و ایثارگران  به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام اداره کل امور شاهد و ایثارگران به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، متن پیام به شرح زیر است:

«دفاع مقدس در استمرار خیزش جهانی عدالت گستری به نیابت از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به فرماندهی امام عظیم الشان ، مظهر بروز توانمندی، شجاعت، ایثار، پایمردی، ایمان و توکل ملت بزرگ ایران بود.

در این حرکت عظیم دانش آموزان در همراهی با معلمان خویش، برگی زرین بر تارک هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند.

هشـت سال دفاع مقدس مدرسه ای شد که مردان و زنان هر یک به سهم خود در حفظ و حراست آن کوشیدند، اما یاد شهدای شاخص هر روستا و شهر داستانی دیگر شد.

شهیدان مهدی خندان، همت، باکری، علی دباغ باقری، قاسم سلیمانی، چمران، کاوه، بهنام محمدی، فهمیده و خرازی ها و ... از اسطوره فراتر رفته و الگوهایی شدند که امروز پیروی از راه و رسمشان درگام دوم انقلاب ضرورتی بی‌بدیل است .

در آغاز گام دوم انقلاب که استمرار این خیزش را حضرت آیه الله العظمی خامنه‌ای، خلف صالح امام خمینی ره رهبری می‌کند، یادآوردی هشت سال دفاع مقدس نه صرفاً به یادآوری رشادت‌ها و ایثارهاست بلکه برای خوانش مجدد حرکت و قیام مهدوی در عصر اوج گرفتن ظلم، ستم و بی‌عدالتی ضروری می‌باشد.

باید گفت مدرسه هشت سال دفاع مقدس با کتاب رشادت و پایمردی شهداء، جانبازان، آزادگان و رزمندگان همچنان برقرار است و آموزش و پرورش با بیش از چهل هزار شهید معلم و دانش آموز و یکصدو چهل هزار رزمنده و ایثارگر پیشتاز این عرصه است. این ایام بهانه ای است برای حضور در مدرسه ی دفاع مقدس و مطالعه ی نوع رفتار و زیستن الگوهای انسان کامل.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار