نگاهی به دیدارهای شب اول از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا

ماموریت ویژه برای استقلال در آسیا؛ لطفا امیدوار بمان

شانس تاریخ‌سازی به رحمتی رو کرد

تهران (پانا) - در دیدارهای شب اول از هفته پنجم لیگ قهرمانان، در حالی که حذف شهر خودور قطعی شده است، استقلال نبردی سرنوشت‌ساز مقابل الشرطه عراق خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۲۴۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت ویژه برای استقلال در آسیا؛ لطفا امیدوار بمان

هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020 در منطقه غرب قاره کهن امشب با برگزاری 3 بازی در شهرهای دوحه و الوکره آغاز خواهد شد که در دو بازی نماینده‌های ایران به زمین می‌روند.

بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا که می‌تواند سند صعود قطعی 3 تیم را به مرحله یک هشتم نهایی صادر کند، با دیدار شهر خودرو ایران مقابل تیم کرونا زده الهلال عربستان شروع خواهد شد، دیداری که الهلال نمی‌تواند از ده بازیکنش به علت ابتلا به کرونا ویروس استفاده کند.

اما در دیدارهای پایانی امشب که از ساعت 22:30 شروع می‌شود، در مهم‌ترین بازی برای ایرانی‌ها استقلال که در هفته‌های سوم و چهارم به علت کناره‌گیری الوحده امارات از رقابت‌ها استراحت کرده بود، در دیداری سرنوشت‌ساز به مصاف تیم الشرطه خواهد رفت و در بازی همزمان الاهلی امارات هم در نبردی تعیین کننده تیم پاختاکور نماینده ازبکستان را پیش‌رو دارد.

گروه A

استقلال ایران - الشرطه عراق / ساعت 22:30 ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر دوحه

مجید نامجو مطلق (ایران) - عبدالغنی شهد (عراق)

بازی رفت: الشرطه یک - استقلال یک

دومین تقابل تاریخ دو تیم را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین دیدارهای آنها در این فصل لیگ قهرمانان آسیا دانست که گرفتن سه امتیاز بازی را برای هر دو تیم از نان شب واجب‌تر خواهد کرد.

بازی امشب از این حیث برای دو تیم نقش مرگ و زندگی را دارد که الشرطه پس از اینکه در هفته چهارم رقابت‌ها توانست با نتیجه 2 بر یک از سد الاهلی عربستان عبور کند 4 امتیازی شده و با گرفتن 3 امتیاز دیدار با استقلال صعودش را به دور بعد قطعی خواهد کرد و با صدرنشینی موقت، آنها دیدارهای هفته آخر گروه را در هتل محل اقامت‌شان بدون استرس تماشا خواهند کرد و تنها امیدوار به امتیاز از دست دادن نماینده عربستان می‌شوند که بتوانند صدرنشینی را در هتل جشن بگیرند.

اما استقلال که با استعفای فرهاد مجیدی، آغاز و در نهایت شکست پروژه بازگشت استراماچونی، هفته‌هایی پرحاشیه را سپری کرده و فصل را بدون جام قهرمانی به پایان رساند، پس از اینکه دیدارهای رفت و برگشتش مقابل الوحده امارات لغو شد، با استراحت بیشتری از سایر تیم‌ها به دو هفته آخر لیگ قهرمانان پا گذاشته است ولی تمام دیدارهای برگزار شده استقلال در این جام از پلی آف به تا به امروز یک طرف، دیدار امشب مقابل الشرطه در یک طرف قرار خواهد گرفت.

مجید نامجو مطلق و بازیکنان قطعا خوب می‌‌دانند که اگر امشب با شکست زمین را ترک کنند حذف‌شان از رقابت‌ها قطعی خواهد شد و هفته آخر باید دیداری تشریفاتی را مقابل الاهلی برگزار کنند اما گرفتن سه امتیاز این بازی، استقلال را به جدول بازی‌ها برمی‌گرداند و آنها را 4 امتیازی می‌کند تا در دیدار آخر آنها برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز داشته باشند. اما اگر استقلال یک امتیاز از این بازی بگیرد، عملا شانس صعود خواهد داشت اما در آخرین بازی باید نماینده قدرتمند عربستان را شکست دهند و دیدار آخر برایش مرگ و زندگی خواهد شد.

گروه B

شهر خودرو ایران - الهلال عربستان / ساعت 19:30 ورزشگاه الجنوب شهر الوکره

سید مهدی رحمتی (ایران) - رزوان لوچسکو (رومانی)

بازی رفت: الهلال دو - شهر خودرو صفر

با قطعی شدن عدم راهیابی شهر خودور ایران به مرحله حذفی، سه امتیاز دومین تقابل تاریخ دو تیم، برای نماینده ایران تنها نقش اعاده حیثیت را دارد اما برای تیم عربستانی مهم است.

الهلال که صدرنشین جدول این گروه است با کسب تنها یک امتیاز از این بازی صعودش را به مرحله حذفی قطعی خواهد کرد اما ممکن است صدر جدول را از دست بدهد و در پایان مرحله گروهی به عنوان تیم دوم راهی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود؛ ولی گرفتن سه امتیاز این بازی برای الهلال علاوه بر اینکه صعود آنها را قطعی می‌کند، باعث خواهد شد تا در هفته آخر برای قطعی کردن صدرنشینی تنها به یک امتیاز نیاز داشته باشد.

البته در کنار اهمیت جدولی این بازی برای الهلال، باید بحران اصلی مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را مبتلا شدن ده بازیکن این تیم به کرونا ویروس دانست که تاثیر خود بر روند کاری این تیم را در دیدار هفته چهارم مقابل پاختاکور نشان داد. غیبت 10 بازیکن به طور آشکار قدرت الهلال را کاهش داده است و حالا بهترین فرصت برای سید مهدی رحمتی فراهم شده که در سومین تجربه سرمربیگری‌اش، پس از دو شکست متوالی که داشت، سرانجام به امتیاز برسد و حتی شاید در شکلی رویایی‌تر به بحران شهر خودور پایان داده و این تیم پس از 9 بازی بدون برد، سرانجام رنگ 3 امتیاز را ببیند و البته اولین گل تاریخ شهر خودرو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم به ثمر برسد.


الاهلی امارات - پاختاکور ازبکستان / ساعت 22:30 ورزشگاه الجنوب شهر الوکره

جرارد زاراگوزا (اسپانیا) - شوتا آرولاتزه (گرجستان)

بازی رفت: پاختاکور 2 - الاهلی یک

در حالی که هر 5 بازی تاریخ دو تیم با برد پاختاکور تمام شده است، ششمین تقابل تاریخ آنها دیداری خاص و سرنوشت‌ساز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برایشان خواهد بود.

آنها در وضعی روبروی هم قرار می‌گیرند که پاختاکور که هفته چهارم توانست الهلال مدافع عنوان قهرمانی را متوقف کند، با برد در این بازی صعودش را به مرحله حذفی قطعی خواهد کرد و در هفته آخر تنها برای صدرنشینی تلاش می‌کند، وضعیتی که باعث خواهد شد الاهلی امارات که در دیدار رفت و برگشت مقابل شهر خودرو نشان داد تیم خوبی نیست، از دور رقابت‌ها در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی‌ها کنار برود.

اما اگر الاهلی بتواند برای اولین بار در تاریخ از سد پاختاکور عبور کند، به رده دوم جدول خواهد رسید و امیدهایش برای صعود زنده می‌شود ولی به رغم کسب سه امتیاز، چیزی برای این تیم قطعی نمی‌شود و باز هم آنها را در هفته آخر نیازمند سه امتیاز دیدار با الهلال خواهد کرد. اما تساوی این بازی عاملی است که باعث خواهد شد در هفته پایانی مرحله گروهی کار هر دو تیم حساس شود و آنها برای صعود به سه امتیاز هفته آخر نیاز پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار