کاروان مجازی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان به راه افتاد

تهران (پانا) - دانشگاه فرهنگیان با برنامه‌های جامع و متعدد و با عنوان پویش سفیران حسینی به استقبال اربعین 1399 می رود.

کد مطلب: ۱۱۲۴۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کاروان مجازی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان به راه افتاد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، علی محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اعلام این خبر گفت: امسال با توجه به شرایط خاص اجتماعی و شیوع ویروس کرونا و عدم امکان سفر اربعین حسینی(ع) و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ پس از نشست های متعدد و همفکری با همکاران و دانشجومعلمان شیوه نامه اربعین 1399 تدوین و ابلاغ و محور اصلی فعالیت ها در فضای مجازی پیش‌بینی شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون عمق بخشی به مفاهیم اربعین حسینی(ع) گفت: قضیّه‌ اربعین هم همین‌ جور است؛ و روز به‌ روز ان‌شاء‌الله بایستی عمق بیشتری پیدا کند. اصحاب حکمت و علم باید در این زمینه‌ها فکر کنند، کار کنند و ان‌شاء‌الله تلاش کنند.

محمدی خاطر نشان کرد: در تلاشیم از تهدید کرونا فرصتی مناسب برای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری بسازیم و در راستای عمق بخشی به مفاهیم اربعین حسینی(ع) گام برداریم.

وی در ادامه از شکل گیری پویش سفیران حسینی (ع) در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: این پویش با 4 فعالیت اصلی برنامه ریزی شده است.

• دانشگاه اربعین حسینی(ع)؛ دوره های مجازی معرفتی برای دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه
• راه اندازی موکب های مجازی اربعین حسینی(ع) ؛ با تولیدات فرهنگی در استان ها در پیام رسان های داخلی و سایت ها
• مواسات و همدلی حسینی(ع)؛ تخصیص هزینه سفر اربعین حسینی به کمک های مومنانه بهداشتی و آموزشی
• سومین سوگواره اربعین حسینی(ع)؛ رقابت در بخش های مختلف "مکتوب" همچون دلنوشته، داستان، خاطره و ....؛ "صوتی" همچون پادکست، گزارش و ... و " تصویری" همچون عکس، کلیپ، فیلم کوتاه و ....

قائم مقام ستاد اربعین حسینی(ع) دانشگاه فرهنگیان، افزود: ویژگی مهم برنامه های اربعین 1399 علاوه بر مجازی بودن، امکان حضور همه اقشار خانواده دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان، کارکنان و استادان است.

براساس اعلام دبیرخانه دائمی اربعین حسینی(ع) در دانشگاه فرهنگیان همکاران، دانشجومعلمان و استادان علاقه‌مند به پیوستن به پویش سفیران حسینی(ع) می‌توانند با دریافت اطلاعات از سایت https://cfu.ac.ir/arbaeen و یا مراجعه به کارشناسان مسئول فرهنگی سراسر کشور و مسئولان بسیج اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار