زبان «چینی» و زبان‌های های خارجی جدید وارد مدارس می‌شوند؟

تهران (پانا) - سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره جایگاه زبان های خارجی در تدوین راهنماهای برنامه درسی تحولی و احتمال ورود زبان های خارجی جدید به فهرست آموزشی زبان های خارجی مصوب توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
زبان «چینی» و زبان‌های های خارجی جدید وارد مدارس می‌شوند؟

به گزارش ایسنا، علی محبی درباره جایگاه زبان های خارجی در تدوین راهنماهای برنامه درسی تحولی و ورود زبان های خارجی جدید به فهرست زبان های خارجی مصوب، اظهار کرد: در برنامه درسی ملی و مصوبات شورای عالی، تدریس زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی و روسی تصویب و به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: در واقع از گذشته، به جز زبان انگلیسی، امکان انتخاب و تدریس زبان های دیگر هم وجود داشته و انتخابی بوده، هرچند زبان انگلیسی زبان غالب است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه یک بحث مطرح و مهم این است که آموزش زبان های خارجی فقط منحصر به انگلیسی نباید باشد گفت: دانش آموز حق انتخاب دارد و سازمان پژوهش باید برای زبان های مطرح و مهم دنیا که تعامل بیشتری با آنها داریم برنامه درسی و محتوای لازم را آماده کند.

محبی ادامه داد: پس از آن باید اختیار را به دانش آموز بدهیم که خودش انتخاب کند، بخواند و ارزشیابی هم از همان زبان خارجی به عمل بیاید.

وی درباره پیشنهاد مطرح شده از سوی رئیس سابق سازمان پژوهش برای ورود زبان جدیدی چون چینی و عربی به فهرست آموزش زبان های خارجی در سال گذشته گفت: قطعا وقتی می گوییم زبان خارجی، باید اگر زبان خارجی رسمی بین المللی دیگری وجود دارد آن را به فهرست زبان های مصوب اضافه کنیم و حق انتخاب را به دانش آموزان بدهیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره زمان بازنگری و تصمیم گیری در این باره گفت: راهنمای برنامه درسی زبان خارجی یکی از ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری است که در راهنماهای برنامه درسی که قرار است تا آخر سال به سرانجام برسد گنجانده شده و این موضوع نیز بررسی می شود.

محبی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که بحث زبان های خارجی دیگر هم برای سال آینده به طور جدی مطرح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار