روسیه ادعای آمریکا در مورد برجام را پوچ و غیرمنطقی خواند

تهران (پانا) -نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعای وزارت امور خارجه آمریکا در مورد برجام را پوچ و غیرمنطقی خواند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
روسیه ادعای آمریکا در مورد برجام را پوچ و غیرمنطقی خواند

میخاییل اولیانوف روز جمعه در توییتی نوشت: کشوری که بطور کامل از اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام خودداری کرده و برای نابودی معامله هسته ای و برقراری مجدد تحریم های سازمان ملل در مورد ایران تلاش می کند، علیه کشوری اقدام می کند که در پاسخ به فشار واشنگتن به اجرای بخشی از تعهدات خود در برجام می پردازد.

وی افزود: چه اقدام غیرمنطقی و پوچ است.

نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی این توییت را در پاسخ به توییت وزارت امور خارجه آمریکا منتشر کرد که در آن گفته شد: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز 20 ماه اوت رئیس دوره ای شورای امنیت را از عدم اجرای بخش قابل توجهی از تعهدات ایران در چارچوب برجام مطلع کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی به رئیس شورای امنیت اعلام کرد که آمریکا با توجه به اینکه ایران برجام را بطور کامل اجرا نمی کند، آمریکا یک ماه بعد (روز 20 ماه سپتامبر) تحریم ها علیه این کشور را بازمی گرداند.

اما در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شد، روسیه و چین از رئیس شورای امنیت خواستند درباره نشست‌های دوجانبه‌ای که با اعضای شورای امنیت داشته است درباره نامه آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه یا اسنپ بک اطلاع رسانی کند.

دیان دیجانی نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را هم برعهده دارد، در پاسخ گفت با توجه به مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با درخواست آمریکا، اقدام بیشتری نمی‌توان درباره این درخواست انجام داد.

به این ترتیب، آمریکا در ماه جاری برخلاف فشارهای زیاد نتوانسته است کاری از پیش ببرد و همچنان در این نهاد بین‌المللی منزوی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار