عراق: اجازه ورود به هیچ زائر خارجی داده نمی شود

تهران (پانا) - کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق امروز (شنبه) اعلام کرد که با توجه به بحران کرونا به هیچ زائر خارجی اجازه ورود به کشور داده نمی شود.

کد مطلب: ۱۱۲۴۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
عراق: اجازه ورود به هیچ زائر خارجی داده نمی شود

به گزارش ایرنا، کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق امروز در نشستی تصمیم های جدیدی درباره وضعیت کرونا در این کشور اتخاذ کرد که یکی از این تصمیم ها که تاکیدی بر مصوبه های قبلی دولت عراق بود، ممنوعیت ورود زائران خارجی اربعین به این کشور است.

کمیته عالی بهداشت و سلامت بار دیگر در نشست امروز خود تصمیم گرفت که عراق پذیرای زائر از هیچ کشور خارجی نباشد.

همچنین اعلام شد که مساجد به همراه بوستان ها و شهربازی‌ها با رعایت دستورالعمل‌های پزشکی و فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی شوند.

کمیته عالی بهداشت و سلامت با تاکید بر لزوم پرداخت مرحله نخست اعتبار تعیین شده برای خرید ۲۰ درصد از واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرد که عراق تصمیم گرفته است با چین و امارات برای توسعه واکسن چینی و استفاده از آن مشارکت کند.

مقام های دولت عراق در هفته های اخیر بارها اعلام کردند که به دلیل بحران کرونا و در راستای حفظ سلامت زائران خارجی اربعین مرزهای این کشور بسته شده است.

از سوی دیگر آمارهای رسمی نشان می دهد که عراق از ماه گذشته همچنان با جهش کرونا مواجه است و روزانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در این کشور ثبت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار