کاظمی در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر مطرح کرد؛

جذب بیش از 8 هزار نفر در حوزه پرورشی از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی برای اولین بار 

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع «پرورش» دانش‌آموزان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جذب بیش از 8 هزار نفر در حوزه پرورشی از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی برای اولین بار 

علیرضا کاظمی صبح امروز یکشنبه 30 شهریورماه با حضور در برنامه «چاپ اول» شبکه خبر درباره موضوع «پرورش» دانش‌آموزان و نقش آن در تربیت توضیحاتی داد.

وی در ابتدای صحبت‌های خود به جهاد آموزشی معلمان در فضایی متفاوت اشاره کرد که تلاش دارند ماموریت خود را در حوزه تعلیم و تربیت بچه‌ها به سرانجام برسانند. وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس درباره موضوع «پرورش» گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه پرورشی در تمام سال‌ها اشاره می‌شود؛ ایشان بارها تاکید کرده‌اند مساله پرورشی باید جدی گرفته شود. امسال در فرمایشات ایشان دو فراز مهم اشاره شده است؛ یکی اینکه حوزه پرورشی از یک عقب افتادگی برخوردار است و دیگر اینکه ما باید در این حوزه به دنبال روش جدیدی برای جذب جامعه مخاطب خود باشیم.

وجود 45 هزار نیروی پرورشی

کاظمی افزود: در بحث اول مساله ناشی از این موضوع است که معاونت پرورشی احیا نشده و آنگونه که باید نیروی انسانی و زیرساخت این حوزه تامین نشده است. در تمام کشور در حوزه پرورشی حدود 45 هزار نیروی پرورشی داریم که حدود 140 هزار نیرو لازم است در مشاوره نیز 30 هزار نیرو لازم است که اکنون 12 هزار نیرو داریم

وی اشاره کرد: در سال اخیر با حضور وزیر آموزش و پرورش واقعا توجه ویژه‌ای به این موضوع شد و بیش از 8 هزار نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی برای اولین بار به این حوزه اضافه شده است.

نیرویی که وارد این حوزه می‌شود 4 سال دوره در دانشگاه فرهنگیان دیده است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به وجود 750 مرکز و هسته مشاوره اشاره کرد و ادامه داد: نیرویی که وارد این حوزه می‌شود 4 سال دوره در دانشگاه فرهنگیان دیده است افرادی که از طریق ماده 28 نیز وارد می‌شوند یک دوره تخصصی را می‌بینند و برای سال آینده اضافه می‌شوند.

به گزارش پانا، کاظمی در ادامه این برنامه افزود: برای اولین بار رشته امور تربیتی که با حوزه مشاوره ادغام شده بود در دانشگاه فرهنگیان ایجاد و به صورت اختصاصی شکل گرفته است. ما 28 میلیون نفر ساعت نیرو آموزش دادیم توسعه دارالقرآن‌ها نیز یکی از مهم ترین کارهایی بود که اتفاق افتاده است.

ماهیت پرورشی و فرهنگی فعالیت اختیاری است

وی درباره تحقق عدالت آموزشی افزود: ماهیت پرورشی و فرهنگی فعالیت اختیاری است مربی پرورشی باید زمینه حضوری دانش‌آموزان را در فعالیت‌های مورد علاقه آنان فراهم کند در بخش داخل مدرسه به اقامه نماز و اجرای صبحگاه مدرسه توجه می‌شود و در بخش فعالیت‌های تبلیغی ترویجی در خارج مدرسه نیز فعالیت داریم در بیش از 72 رشته فرهنگی 7 میلیون دانش‌آموز و در 20 رشته مسابقات قرآن، 6 میلیون دانش‌آموز شرکت دارند.

سبد متنوعی از فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را در معرض دانش‌آموزان قرار می‌دهیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره اینکه ما انواع جشنواره‌ها را متناسب با ذائقه دانش‌آموز داریم گفت: جشنواره علمدار به پاسداشت حاج قاسم سلیمانی به میزبانی کرمان برگزار می‌شود. در واقع سبد متنوعی از فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را در معرض دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.

کاظمی در پایان گفت: تمام مدیران مدارس مسئولیت تربیت دانش‌‌آموزان را برعهده دارند و تنها مربی تربیتی این مسئولیت را ندارد. معاونت پرورشی نیز مسئولیت بخشی از فعالیت‌های فرهنگی تربیتی و قرآنی را برعهده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار