برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی

مشهد(پانا)- صبح امروز، 29 شهریور 1399، همزمان با سراسر کشور، مراسم آغاز سال تحصیلی 1400-1399 دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی  دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی

رمضان نیری مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، دراین مراسمبا گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، به چگونگی انجام فعالیت های مختلف دانشگاه در چند ماه اخیر و دوران پیشگیری از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کارنامه دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در این مدت، به رغم برخی کاستی ها، با تلاش همه استادان، کارکنان و دانشجویان، کارنامه خوب و مثبتی بوده است.

وی افزود: : همه ما باید در وضعیت فعلی، یک بار دیگر نقش و مسئولیت خود را مرور کنیم و در آن عمیق شویم و بکوشیم وضعیت و موقعیت موجود را درک کنیم زیرا هر چه درک ما از شرایط موجود و نقش خودمان عمیق تر باشد، در انجام وظایف خود موفق تر خواهیم بود.

نیری با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که " منطق و هدف آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته است" گفت: محوری ترین عنصر برای رسیدن به این هدف، معلم است، که در سند تحول بنیادین هم به آن اشاره شده است، زیرا سودمندی امکاناتی مانند برنامه درسی، کتاب، مدرسه و ... به این است که معلم چگونه از آن استفاده می کند.

نیری ادامه داد: مقام معظم رهبری از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور یاد کرده اند، که این امر اهمیت کار دانشگاه فرهنگیان را بیشتر می کند چرا که دانشگاه فرهنگیان باید از شایستگی های لازم برخوردار باشد تا در جذب، انتخاب و آموزش دانشجومعلمان به گونه ای عمل کند که معلمان خوبی تربیت شوند.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی به وضعیت کنونی و ماه های پیش رو اشاره کرد و گفت: ما باید دوران کرونا را مسیری ویژه و پرابهام بدانیم و برای پیمودن آن لحظه به لحظه دغدغه مندی خود را حفظ کنیم، زیرا مسیرهای پرابهام هوشیاری و دقت ویژه ای را طلب می کنند.

نیری از دانشجومعلمان خواست برای خود پروژه ای برای خودسازی، رشد شخصی و خودتعالی بخشی خویش تعریف کنند، زیرا اگر در شرایط عادی دانشجویان به طور مرتب در تشکل ها، کانون ها و انجمن ها فعال بوده اند، اکنون این فعالیت محدود شده است و آنان برای حفظ پویایی خود نیاز به تلاش بیشتر دارند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش همه استادان، دانشجویان و کارکنان نیمسال پیش رو، نیمسالی موفق و توأم با مسئولیت شناسی مضاعف باشد.

در این جلسه، حجه الاسلام والمسلمین حسین میرزایی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به ایام آغازین ماه صفر، تلاش های حضرت زینب (س) را در این روزها، گام برداشتن در فضای تبیین و تعلیم توصیف و تأکید کرد: به طور کلی کوشش های تمام بزرگان در جهت تعلیم و تربیت بوده است.

وی با یادآوری ایام دفاع مقدس، یاد و خاطره همه شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز آغاز سال تحصیلی را گرامیداشت، به آیه 12 سوره مریم اشاره کرد و از دانشجومعلمان خواست با تأسی به این آیه با قدرت و قوت، در مسیر کسب علم و معرفت حرکت کنند.

در ادامه این مراسم، آیین آغاز سال تحصیلی در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان از طریق ویدئوکنفرانس به طور زنده و مستقیم در سالن پخش شد.

تقدیر از حسن نصیری جامی، استاد پیشکسوت و سیدرضا گلدوزیان، پزشک مدافع سلامت و عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان، شرکت کنندگان در این مراسم با حضور بر مزار دو شهید گمنام مدفون در صحن پردیس شهید بهشتی، ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا با آرمان های بلند آنان تجدید بیعت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار