همکاری آموزش و پرورش با موسسه خیریه عترت بوتراب در جهت بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان با شرایط خاص

ارومیه (پانا) - آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با همکاری موسسه خیریه عترت بوتراب تحصیل دانش آموزان بدون پدر و یتیم را با جدیت بیشتری پیگیری می کند.

کد مطلب: ۱۱۲۳۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
همکاری آموزش و پرورش با موسسه خیریه عترت بوتراب در جهت بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان با شرایط خاص

نشست تعاملی مدیران موسسه خیریه عترت بوتراب با معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با حضور مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو ارومیه، سلماس، سیلوانا، صومای، انزل و نازلو در محل دفتر معاونت پرورشی برگزار شد.

دراین نشست قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی های آموزش و پرورش برای حمایت از دانش آموزان با شرایط و نیازهای خاص گفت: در جلسات متعدد به مدیران مدارس در جهت شناسایی و پیگیری دانش آموزان بدون سرپرست و یتیم و رد اصطلاح آموزش و پرورشی با شرایط و نیازهای خاص، تأکید ویژه شده و البته پیگیری های لازم نیز از سوی آموزش و پرورش برای وضعیت عمومی و تحصیلی این دانش آموزان صورت گرفته است.

قاسمی گفت: اما در این موضوع موسسات خیریه نیز می توانند کمک شایانی به آموزش و پرورش داسته باشند و موسسه خیریه عترت بوتراب سرآمد این موسسات در موضوع دانش آموزان یتیم و با شرایط خاص است که با یک برنامه ریزی دقیق و مدون، پیگیر وضعیت تحصیلی این عزیزان بوده و هست.

عباس پیدا، مدیر امور تحصیلی موسسه خیریه «عترت بوتراب» نیز در این نشست به اهداف این موسسه در موضوع فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و گفت: مؤسسه عترت بوتراب بر این باور است که رسیدگی به امور آموزشی و تحصیلی به عنوان ضرورت اولیه پرداختن به امور فرهنگی است؛ از این‌رو با اجرای فعالیت‌های تحصیلی، زمینه اهداف فرهنگی نیز فراهم خواهد شد.

پیدا افزود: موسسه خیریه عترت بوتراب با حضور در 6 استان کشور یعنی استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و آذربایجان شرقی نزدیک به 7500 فرزند دختر و پسر را تحت پوشش دارد و برنامه ریزی های مدونی نیز برای تحصیل در شرایط مناسب، بورسیه تحصیلی، جلوگیری از ترک تحصیلی و ایجاد شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه ها، دارد.

به گفته وی 4200 دانش‌آموز در 7 استان و 59 شهر، در 4 دوره تحصیلی تحت حمایت موسسه هستند؛ 750 دانش‌آموز در دوره اول ابتدایی، 750 نفر در دوره دوم ابتدایی، 1300 نفر در دوره اول متوسطه و 1400 نفر در دوره دوم متوسطه در حال تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار