کوچ پاییزه عشایر اردبیل از اول مهرماه آغاز می شود

اردبیل(پانا)- مدیرکل امور عشایری اردبیل خبر داد امسال کوچ رسمی پاییزه عشایر این استان از اول مهر ماه آغاز می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۳۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کوچ پاییزه عشایر اردبیل از اول مهرماه آغاز می شود

به گزارش اداره کل امور عشایری اردبیل، معرفت آذری، مدیرکل امور عشایری استان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل امور عشایری، هفکری با تعدادی از عشایر استان و با در نظر گرفتن شرایط جوی، کوچ پاییزه عشایر در روزهای آینده آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه بر اساس تقویم تدوین شده کوچ پاییزه امسال به مدت 10 روز خواهد بود، افزود: این تقویم که مورد تایید استانداری است، از اول تا دهم مهرماه در سراسر استان انجام خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری استان با بیان اینکه در راستای فصل 3 ماده 11 آیین نامه ساماندهی، دستگاه های اجرایی که وظایف در قبال جامعه عشایری دارد از طریق معاون سیاسی و امنیتی استانداری به آنها ابلاغ شده است، گفت: جهت تسهیل در روند کوچ پاییزه، امکانات ادارات منابع طبیعی، دامپزشکی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، نیروی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، هلال احمر و سایر دستگاه ها بسیج شده است.

آذری ابراز کرد: امسال تعداد دام‌های جابجا شده در کوچ پاییزه با توجه به تعداد دام‌های مندرج در دفترچه ویژه عشایر خواهد بود و لازم است عشایر هنگام کوچ دفترچه‌های خود را همراه داشته باشند.

او با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، کوچ عشایر با تدابیر کرونایی انجام می شود، تصریح کرد: علاوه بر اینکه کارشناسان امور عشایری در زمان کوچ بسته های بهداشتی پیشگیری از کرونا و آب معدنی بین عشایر پخش می کنند، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز توسط این عزیزان ضروری است.

آذری با تاکید بر این اینکه کوچ پاییزه امسال بصورت ماشینی انجام می شود، تصریح کرد: عشایر از کوچه شبانه، عبور از راههای پرخطر و اتراق در مسیرهای سیل پرهیز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار