دانشمند: «مجامع دانش‌آموزی» توانسته تا حدودی برای پرورش دانش‌آموزان اقدامات موثری انجام دهد 

دانش‌آموزان امروز مدیران فردای جامعه هستند و مدیران امروز موظف‌اند با تمام توان برای تکامل آنها تلاش و مسیر را برای آنها هموار کنند

تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه مجامع دانش‌آموزی دختر درباره اهمیت نقش پذیری در مجامع دانش‌‌آموزی گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۳۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دانشمند: «مجامع دانش‌آموزی» توانسته تا حدودی برای پرورش دانش‌آموزان اقدامات موثری انجام دهد 

سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان را تحت پوشش و پیگیری دارد. نفرات مجامع از بین دانش‌آموزان پیشتاز هستند که با رأی مستقیم آنها در سه مرحله منطقه/شهرستان، استان و کشور برگزیده می‌شوند. هیئت رئیسه مجامع در سطح کشور متشکل از رئیس، نایب رئیس، منشی، پشتیبان و بازرس است.

حوریا دانشمند دانش‌آموز پایه دوازدهم از استان اصفهان، عضو هیئت رئیسه مجامع دانش‌آموزی دختر در گفت‌وگو با پانا درباره راه رسیدن خود به فعالیت‌های تشکیلاتی گفت: «مجامع دانش‌آموزی به عنوان رکن چهارم یکی از تشکیلات مهم سازمان دانش‌آموزی است که دانش‌آموزان می‌توانند در سیستم مدیریتی و اجرایی سازمان بصورت مستقیم مشارکت داشته باشند.»

وی ادامه داد: «انگیزه‌ دانش‌آموزان برای فعالیت در مجامع یا هر کدام از تشکیلات سازمان، حرف‌هایی است که آنها طی سه مرحله‌ انتخابات بیان کرده اند و مورد تایید اکثریت اعضا قرار گرفته است. آنها این رسالت را بر خود می‌بینند که این گفته‌ها را به مسئول مربوطه برسانند و امید دارند که شنیده شود.»

وی بیان کرد که مجامع می‌تواند واسطه خوبی بین دانش‌آموزان و مسئولان باشد، چرا که امکان ارتباط مستقیم برای آنها ممکن است. همچنین باید توجه داشت که دانش‌آموزان امروز ما مدیرانی برای فردای جامعه هستند و مسئولان و مدیران امروز موظف‌اند برای پرورش آنها با تمام توان تلاش کنند.»

عضو هیئت رئیسه مجامع دانش‌آموزی دختر عنوان کرد: «ما باید در مجامع به بچه‌ها مطالبه‌گری و پرسشگری را بیاموزیم و این روحیه را در آنها تشویق کنیم چراکه در غیراین صورت دانش‌آموزانی منفعل تربیت کرده و امکان رشد و پیشرفت را از آینده‌ کشور سلب کرده‌ایم.»

دانشمند درباره نقش مجامع دانش‌آموزی در سیاست‌گذاری‌های سازمان دانش‌‌آموزی نیز گفت: «دانش‌آموزان در مجامع می‌توانند نظرات خود را بازگو کنند و حرف‌های خود و دانش‌آموزان دیگر را به مقامات بالادست منتقل کنند ولی این حرکت در صورتی موفقیت آمیز است که مسئولان اهمیت دهند، در غیر این صورت عملکرد سازمانی به نام سازمان «دانش‌آموزی» بی معنا می‌شود.»

وی همچنین درباره نقش آفرینی مجامع دانش‌آموزی در تربیت فردی و اجتماعی دانش‌آموزان نیز اشاره کرد: «این موضوع خیلی مهم است زیرا اگر به درستی اعمال شود می‌تواند در ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان و مهارت افزایی آنها چه فکری و چه عملی موثر باشد مانند اردوهای ملی پیشتازان که تمرین زندگی سالم در شرایط دور از مدرنیته تا نکات کمک‌های اولیه، امداد و نجات و زندگی در طبیعت و ... به آنها آموزش داده می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار