به‌مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین صورت گرفت؛

پاکسازی ساحل کارون در منطقه کوت عبدالله اهواز

اهواز (پانا) - با همکاری انجمن‌های دیده بان جلگه سبز خوزستان و حامیان طبیعت کارون و به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین، ساحل رودخانه کارون در منطقه کوت عبدالله اهواز از زباله پاکسازی شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پاکسازی ساحل کارون در منطقه کوت عبدالله اهواز

شبنم قنواتی عضو انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان و از برگزار کنندگان این برنامه به پانا گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پاکسازی زمین و همزمان با سراسر کشور، انجمن دیده بان جلگه سبز خوزستان با همکاری انجمن حامیان طبیعت کارون (کوت عبدالله) در روز جمعه ۹۹/۰۶/۲۸ ساعت ۹ صبح اقدام به پاکسازی ساحل کارون کرد.

او در خصوص چرایی انتخاب ساحل رودخانه کارون برای پاکسازی عنوان کرد: هدف از انتخاب ساحل کارون، تاکید بر مخالفت دوستداران و فعالان محیط زیست با هر گونه انتقال آب از سرشاخه های رودهای استان به جهت مصارف غیر از شرب و سدسازی‌های بیش از توان رود کارون بود.

قنواتی با برشمردن اهم اقدامات انجام شده در این روز افزود:نکات شاخص این فعالیت عبارت بود از: انتخاب محل پاکسازی؛ ساحل غربی رودخانه زندگی بخش کارون با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز اهواز، مقرر شده بود که در گروه های ۳ تا ۵ نفره، این حرکت به‌عنوان یک فعالیت آموزشی انجام شود.

او در خصوص زباله های جمع آوری شده توضیح داد: زباله های خشک جمع آوری شده عبارت بودند از: فیلتر سیگار، در بطری، بطری پلاستیکی، دستکش و ماسک رها شده و ... که با کمک همراهان شرکت کننده در این برنامه در کیسه های زباله جمع آوری و بسته بندی شدند.

قنواتی در پایان بر حفظ فرهنگ شهروندی و تعهد شهروندان بر پاکیزگی محیط زیست شهری و عدم آلوده‌سازی آن با زباله های متنوع و مضر، تاکید کرد و افزود: سلامتی زمین و رودخانه ها سلامت همه ماست، پس بجاست، در حفظ و نگهداری زمین بیش از پیش کوشا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار