رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

حق‌شناس: لایحه «اصلاح ساختار شهرداری تهران» با مصوبه شورا همخوانی ندارد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اعلام مخالفت این کمیسیون با لایحه اصلاح ساختار شهرداری به هیات رئیسه شورای شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حق‌شناس: لایحه «اصلاح ساختار شهرداری تهران» با مصوبه شورا همخوانی ندارد

لایحه بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران روز سوم دی ماه سال گذشته به شورای شهر تهران ارسال شد. در این لایحه پیشنهاد شده است تا معاونت‌های شهرداری از ۹ معاونت به ۷ معاونت کاهش پیدا کند. بر اساس پیشنهاد شهرداری تهران در این لایحه به منظور کاهش حوزه‌های معاونت شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌ها، معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی با هم ادغام و معاونتی با عنوان معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی ایجاد می‌شود.

همچنین در این لایحه آورده شده به دلیل تداخل اکثریت وظایف معاونت هماهنگی و امور مناطق با سایر معاونت های تخصصی شهرداری تهران، معاونت هماهنگی و امور مناطق و واحدهای عمومی و مدیریتی تحت نظارت آن را از تشکیلات شهرداری تهران حذف و وظیفه پیگیری امور و هماهنگی شورای شهرداران را در قالب دبیرخانه ای ذیل حوزه شهردار تعریف می‌کند.

حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران نیز در خردادماه امسال درباره سرانجام لایحه اصلاح ساختار به پانا گفته بود: «در این زمینه دو لایحه ارائه شده است که لایحه اول ضوابط ساختار تشکیلاتی و در واقع زمینه‌ساز اصلاح ساختار است که تصویب شد و منتظر ابلاغ آن از سوی فرمانداری تهران هستیم. لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران نیز بعد از تصویب باید در شورای شهر مطرح شود که این موضوع در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است.»

هم‌اکنون لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران در دستور کار شورای شهر تهران قرار داد و برخی کمیسیون‌های شورای شهر با لایحه مذکور مخالف هستند. محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با پانا درباره نهایی شدن لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران و نگاه کمیسیون فرهنگی به لایحه اصلاح ساختار اظهار کرد: «کمیسیون فرهنگی در دو نوبت به طور کلی این لایحه رد کرده است و مخالفت خود را به هیات رئیسه اعلام کرده است و این را خارج از آن مصوبه شورا اعلام کرد.»

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: «طبق مصوبه شورا این لایحه باید دارای چارچوبی باشد که وظایف شهرداری در آن مشخص باشد اما لایحه ارایه شده داری چنین خصوصیاتی نبود.»

حق‌شناس تاکید کرد: «به نظر می‌رسد لایحه‌ای که شهرداری تهران در زمینه اصلاح ساختار داده است به هیچ وجه با مصوبه شورای شهر همخوانی ندارد و این لایحه با مشکل روبرو خواهد شد و باید برای اصلاح بازگردد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار