هفته پرکار سازمان پژوهش در توزیع کتاب‌های درسی در سراسر کشور

تهران (پانا) - معاونت توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که به صورت شبانه روزی در تدارک توزیع کتاب‌های درسی و رساندن این محتوای آموزشی به دورترین نقاط کشور است، هفته پرکار و پر از جلسه ای را در درون سازمان داشت.

کد مطلب: ۱۱۲۳۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
هفته پرکار سازمان پژوهش در توزیع کتاب‌های درسی در سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اسداله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی طی هفته گذشته جلسات مختلفی را با بخش هایی همانند اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، پشتیبانی، طرح و برنامه و امور مالی، اداری و تشکیلات داشت و همچنین مدیر مجتمع آموزشی -رفاهی رشد نشتارود نیز تودیع و معارفه شد.

اخبار این نشست ها به شرح زیر است:

پایدار ترین تعهد جایی است که پای ارزش ها در میان باشد​

مرتضایی در نشست مشترک با کارشناسان اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی از تلاش های پرسنل این اداره کل در جهت آماده سازی، تولید و توزیع کتاب های درسی در سال تحصیلی پیش رو تقدیر و تشکر کرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مورد واژه تعهد و نقش آن در انجام بهتر وظایف سازمانی بیان کرد: درباره تعهد سخن بسیار است اما به اهمیت آن کمتر توجه شده است. در اهمیت این صفت و ویژگی های آن همان بس که هرجا به این صفت آراسته شدیم، حتما به گام موفقیت دست پیدا کرده ایم. چرا که تعهد؛ ایمان و یقین می آورد و پیدا کردن راه در موقعیت های سخت و دشوار، گام اساسی خواهد بود.

وی ادامه داد: عمده توفیقاتی که نصیب یک فرد می شود، به دلیل داشتن همین تعهد است. تعهد ریشه در احساس ندارد و به منش و شخصیت فرد بستگی دارد و آنچه در شخصیت ریشه داشته باشد، ثبات دارد و به آسانی جابجا نمی شود. تعهد یک موضوع انتخابی است. شرایط انسان را در موقعیت تعهد قرار نمی دهد بلکه باعث بروز تعهد فرد می شود. شرایط هیچگاه انسان را متعهد نمی کند بلکه این تعهد است که شرایط را تغییر می دهد. پایدار ترین تعهد جایی است که پای ارزش ها در میان باشد، هرچه ارتباط ارزش ها با شخصیت محکم تر باشد، تعهد هم پایدارتر خواهدبود.

در ادامه احمدرضا امینی مدیر کل نظارت بر نشر وتوزیع مواد آموزشی نیز ضمن تشکر از معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان به دلیل اختصاص این زمان، به توضیح فرآیند آماده سازی، تولید و توزیع بسته های آموزشی و نقش هر کدام از کارشناسان شاغل در این اداره در این فرآیند پرداخت.

در انتهای این نشست کارکنان این اداره کل به بیان مسائل و مشکلات پرداختند و دکتر مرتضایی به نحو مقتضی به موارد مطروحه پاسخ داد.

نگاه خیرخواهانه برای اصلاح احکام همکاران مبتنی بر قوانین و شیوه‌نامه‌ها

اسداله مرتضایی در نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان اداره کل امور اداری و پشتیبانی ضمن تأکید بر نگاه تیمی، عنوان کرد: یکی از صفات تیم‌های موفق آمادگی است، آمادگی یعنی تفاوت بین بُرد و باخت، دست‌آوردهای بزرگ حاصل آمادگی است، کسی که آماده است نصف توفیق را بدست آورده است، آمادگی با ارزیابی از خود آغاز می‌شود، و در خود ارزیابی عیب‌های خود را می‌بینیم و به سوی اصلاح پیش می‌رویم. کسی که خطای خود را نپذیرد و اصرار به کار خود دارد، اصلاح نمی‌شود.

وی در ادامه به موضوعاتی همچون اهمیت وظایف امور اداری و پشتیبانی، توجه به نگاه خیرخواهانه برای اصلاح احکام همکاران مبتنی بر قوانین و شیوه‌نامه‌ها، تأکید بر جایگاه هیئت رئیسه سازمان داشتن برنامه در کارها و بهره‌مندی از تجارب گذشته اهمیت آموزش منابع انسانی و بهبود فرایندهای سازمان با بهره‌مندی از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد.

در ادامه این نشست مهدی جلالی مدیرکل امور اداری و پشتیبانی سازمان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و در حال انجام به اهتمام در خصوص پیگیری اصلاح ساختار تشکلات سازمان، تلاش در جهت ارتقاء خدمات رفاهی در سازمان، برنامه‌ریزی استواری نظام آموزش مناسب و ارتقاء کیفیت صلاحیت‌ها با هدف شایستگی‌های عمومی و تخصصی اعضای سازمان، تلاش در جهت توسعه خدمات الکترونیکی در فرایندهای سازمان، تدوین سند ارتقاء فرهنگ سازمان و استواری نظام، پذیرش و بررسی پیشنهادات نکاتی را اشاره کرد.

در ادامه این جلسه معاونین اداره کل و رؤسای ادارات و کارشناسان نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های تخصصی مرتبط ارائه کردند.

انجام درست و به موقع کارها با وجود بیماری کرونا

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان در نشست با کارکنان مدیریت طرح و برنامه و امور مالی به تبیین اهداف برگزاری این نوع جلسات پرداخت و در خصوص تعهد و ویژگی­های انسان­های متعهد و شرایط بروز تعهد مطالبی را بیان کرد.

سپس بهنام نیک­نژاد مدیر طرح و برنامه و امور مالی از زحمات همکاران دفتر جهت انجام درست و به موقع کارها با وجود شیوع بیماری کرونا، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه حاضران در جلسه به بیان مشکلات و پیشنهاداتی در خصوص مسائل کاری پرداختند که تاکید بر انجام روشهای مدیریت اموال به جای جمعداری اموال؛ برنامه ریزی برای بهبود‌ روشها و فرآیند انجام کار جهت رسیدن به بهره­وری بیشتر؛ باز نگری و تکمیل اطلاعات پایه کارکنان و بروندادها درسامانه­های مربوطه؛ توجه بیشتر به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و فرآیند قیمت تمام شده کالا و خدمات درسازمان به هنگام تدوین و اجرای برنامه­ها؛ اهتمام در توسعه فضای مجازی و یکپارچه سازمان؛ اهتمام در جذب و جایگزین کردن نیروهای جدید به جهت بازنشسته شدن تعدادی از همکاران؛ اهم مطالب بیان شده بود.

درپایان جلسه مرتضایی با بیان اینکه مشکلات و پیشنهادات مطرح شده در سه بخش دانشی، روشها و فرآیند انجام کار و ابزارها و لزوم توجه به آنها قابل دسته بندی هستند؛ مواردی همچون قانونمندی، انضباط کاری، بهره وری، اثربخشی را تشریح کرد.

تلاش برای حل مشکلات همکاران دغدغه مهم معاونت توسعه منابع

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی در دومین نشست عمومی با کارکنان اداره پشتیبانی ضمن تشکر از زحمات تمامی همکاران این حوزه، تلاش برای حل مشکلات همکاران را از دغدغه های مهم این معاونت عنوان کرد و گفت: در جلسه گذشته مبحثی درخصوص کسر سنوات تعدادی از همکاران مطرح شد که پیگیری کارها در حوزه امور اداری در حال انجام بوده و هماهنگی لازم با شرکت های طرف قرارداد انجام شده است و به زودی شاهد حل مشکلات این تعداد از همکاران خواهیم بود.

وی در ادامه به سوالات تعدادی از همکاران نیز پاسخ داد در مورد وام به نیروهای شرکتی اعلام نمود: رایزنی هایی با یکی از بانک ها در حال انجام است و توافقاتی نیز انجام شده است که همکاران بتوانند از وام های کوتاه مدت در جهت رفع مشکلاتشان استفاده نمایند.

سپس یوسف گلی رئیس اداره پشتیبانی ضمن قدردانی از زحمات تمامی همکاران، برنامه ریزی، نظم در کارها، تقسیم کار، تلاش مضاعف، وجدان کاری و تمرکز را از عوامل اصلی موفقیت در امور برشمرد و گزارش سه ماهه فعالیت های این اداره را ارایه کرد.

انتصاب مدیر مجتمع آموزشی- رفاهی رشد نشتارود

طی حکمی از سوی اسداله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان، محمد حقانی به عنوان «مدیر مجتمع آموزشی-رفاهی رشد نشتارود» منصوب شد.

در حکم ارائه شده به محمد حقانی دقت نظر در 7 مورد تاکید شده که اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ کرامت و منزلت میهمانان، صیانت از اموال، دارایی ها، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات و اثاثیه موجود در مجتمع و نظارت بر حسن رفتار و عملکرد کارکنان و افزایش بهره وری آنان؛ چند مورد از این انتظارات است.

در پایان از زحمات غلامرضا امینی و علی سپاسگزار در مدت سرپرستی مجتمع مذکور تشکر و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار