فرمانده نیروی هوایی ارتش؛

نیروی هوایی ارتش اجازه کوچک‌ترین تعرضی به دشمن نمی‌دهد

تهران ( پانا) - فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد مانند دشمنان بزدل از مرگ نترسی نداریم و در کنار سایر نیروهای مسلح اجازه کوچک‌ترین تعرضی از سوی دشمن به ایران اسلامی نخواهیم داد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نیروی هوایی ارتش اجازه کوچک‌ترین تعرضی به دشمن نمی‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، ‌ امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، در مراسم رونمایی از مستند نبردهای فانتوم در تالار اندیشه حوزه هنری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت گفت: فانتوم‌های نیروی هوایی ارتش از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی داشتند و مستند نبردهای فانتوم هم به امید خداوند اثر خوبی خواهد داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌های بسیاری طرح ریزی کردند تا انقلاب را از مسیر خود خارج کنند، تصریح کرد: آنها می خواستند امکان رشد و توسعه به انقلاب ندهند تا به موقعیتی که امروز در آن قرار دارد، نرسد. ولی نیروی هوایی در خنثی سازی این توطئه‌ها موثر بود که نمونه آن حضور نیروی هوایی ارتش در قائله کردستان و تقدیم شهید محمد نوژه به انقلاب اسلامی است.

وی با گله مندی از رسانه‌ها که نام کودتای نوژه را به جای شهید نوژه به کار می‌برند، عنوان کرد: گاهی اوقات ما نام شهید نوژه را با عبارت دیگری به کار می‌بریم و باید اصحاب رسانه از به کار بردن نام کودتای نوژه خودداری کرده و نام کودتای نقاب را استفاده کنند.

نصیرزاده با یادآوری دستاوردهای نیروی هوایی ارتش توضیح داد: در ابتدای انقلاب فانتوم‌های ارتش شیطنت‌های افغانستان را در نطفه خفه کردند و در ماجرای طبس هم حضور موثری داشتند. همچنین از

ابتدای آغاز جنگ تحمیلی ۹۳ بار توسط رژیم بعثی عراق به خاک ایران تجاوز شد که هواپیماهای فانتوم در کنار سایر هواپیماها، عملیات‌های گشت هوایی را انجام می‌دادند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مهم‌ترین فعالیت‌های هواپیماهای فانتوم را دو ساعت پس از نخستین حمله عراق به ایران دانست و اظهار کرد: عراق در ابتدای دفاع مقدس با حمله به ایران اسلامی می‌خواست تا با آزادی عمل نیروی هوایی، ما را زمین گیر کند و با به دست آوردن برتری هوایی و دادن آزادی عمل به نیروی زمینی، تصرف یک هفته‌ای ایران و سخنرانی در تهران را محقق کند. اما دو ساعت پس از حمله عراق غرش هواپیماهای فانتوم بر روی پایگاه‌های هوایی عراق مشاهده شد.

وی ادامه داد: حدودا بعد از ٢٠ ساعت از آغاز حمله دشمن در روز اول مهر، بیش از ١۴٠ فروند هواپیما تمام پایگاه‌های عراق را درهم کوبیدند تا صدام متوجه اشتباه استراتژیک خود شود و جنگِ برق‌آسا تبدیل به جنگ فرسایشی شد. همچنین فانتوم‌ها ١٣٢ هزار پوند بمب بر پالایشگاه‌ها و بندرهای الامیه و البکر عراق ریختند و تقریبا صدور نفت عراق را در ۶ ماه اول جنگ به صفر رساندند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به رشادت‌های شهید دوران در جنگ تحمیلی افزود: صدام به رغم مخالفت جمهوری اسلامی، به دنبال بهره‌برداری سیاسی از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در بغداد بود که با غرش خلبانان ایرانی مانند شهید دوران اجازه برگزاری این اجلاس داده نشد و اراده خود را بر دشمن تحمیل کردیم.

امیر نصیرزاده درباره شوق و اشتیاق جوانان نیروی هوایی برای دفاع از انقلاب اسلامی تصریح کرد: در شب شهادت سردار سلیمانی ما تا لحظه جنگ پیش رفتیم و دو پایگاه‌ ارتش در جنوب کشور پرواز انجام دادند و به رغم شلوغی منطقه و وجود هواپیماهای زیاد در فضای آسمان، جوانان نیروی هوایی تقاضای انجام خدمت و ماموریت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن باید بداند خلبانان ما پرورش‌یافته قهرمانان دفاع مقدس و تربیت‌شده‌ مکتب امام حسین(ع) هستند و مانند شهید حسین خلعتبری برای شهادت بی تابی می کنند، یادآور شد: خلبانان شجاع و ایثارگر ارتش جمهوری اسلامی با عقیده در مسیر الهی قدم بر می‌دارند و هر زمانی که لازم باشد با قدرت به دشمن حمله کرده و شدیدترین ضربه‌ها را به دشمن می‌زنند.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: معتقدیم در این راه اگر شهید شویم، این پایانِ راه نیست و تازه آغاز راه است و ترفیع یافته و نزد خداوند روزی می‌خوریم. ما مانند دشمنانِ بزدل از مرگ ترس نداریم و به انجام تکالیف خود می‌پردازیم. این قدرت ماست که از مکتب امام حسین(ع) آموخته‌ایم و اجازه کوچک‌ترین تعرضی به کشورمان در کنار سایر نیروهای مسلح نخواهیم داد.

به گزارش ایرنا، پیش از این مستند «نبردهای فانتوم» با محوریت رشادت خلبان‌های نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس با حضور امیر سرتیپ نصیرزاده رونمایی شد. «نبردهای فانتوم» مستندی در سه قسمت ۴۲ دقیقه‌ای است که به شرح ماموریت‌ها و عملیات‌های خلبان‌های شکاری بمب افکن اف-۴ (ملقب به فانتوم) در دوران دفاع مقدس می‌پردازد. مستند «نبردهای فانتوم» در خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته شده و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار