بعد از درگذشت شهریار، جامعه ادبیات چندان تعریفی ندارد 

تبریز(پانا) - از درگذشت استاد شهریار ۳۲ سال می‌گذرد و در طی این مدت وضع ادبیات ایران تعریفی ندارد و این وضعی تاسف بار است.

کد مطلب: ۱۱۲۳۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بعد از درگذشت شهریار، جامعه ادبیات چندان تعریفی ندارد 

سید محمدحسین بهجت تبریزی (زادهٔ ۱۱ دی ۱۲۸۵ - درگذشتهٔ ۲۷ شهریور ۱۳۶۷) متخلص به شهریار، شاعر ایرانی اهل تبریز بود که به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی، شعر سروده‌ است.

محمد قضائی، شاعر تبریزی، در گفت و گو با پانا به مناسبت سالروز درگذشت شهریار و روز ملی ادبیات بیان کرد: از درگذشت استاد شهریار ۳۲ سال می‌گذرد و در طی این مدت وضع ادبیات ایران تعریفی ندارد و در جامعه‌ای که نویسنده‌گان و شاعران بزرگی دارد چنین وضعی تاسف بار است.

قضائی در مورد نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند وارد حوزه ادبیات شوند اظهار کرد: برای پیشرفت در راه ادبیات از خیلی چیزها باید چشم بست و فقط مطالعه کرد‌‌. عرصه ادبیات به روح جوان و شور انگیزی نیاز دارد.
شاعر تبریزی در مورد بهترین سروده شهریار گفت: انتخاب بهترین شعر شهریار غیر ممکن است زیرا هر کدام از آثارش محبوبیت خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: از ۱۳سالگی وارد حوزه ادبیات به ویژه شعر شده‌ام و از طریق کتاب‌های دیوان شمس و حیدر بابا به شعر روی آورده است. مفهوم حقیقی شعر را از همان اول نمی‌دانستم و به راحتی می‌توانم بگویم که از اولین شعر هایم خوشم نمی‌آید زیرا در حد قابل قبول نبودند.

قضائی در پایان گفت: یکی از آثار بنده که نامش نگاهی به دریا بوده آخرین کتاب به چاپ رسیده است و با محوریت دفاع مقدس و انقلاب نوشته شده که به دو زبان فارسی و ترکی ترجمه شده است تا همه مردم بتوانند استفاده کنند.

خبرنگار : زهرا علمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار