کار شبانه روزی برای تسریع اجرای پل قدس اردبیل

اردبیل (پانا)- با تخصیص اعتبارات لازم و خرید مصالح مورد نیاز، کار و تلاش شبانه روزی پیمانکاران، مهندسان و کارگران برای تسریع اجرای عملیات پل قدس اردبیل ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کار شبانه روزی برای تسریع اجرای پل قدس اردبیل

شهردار اردبیل در جریان بازدید از روند اجرای پل قدس با بیان اینکه بخش‌های مختلف این طرح شامل بتن‌ریزی، آرماتوربندی، تامین و تدارک سازه‌های قالب و خاکبرداری، بصورت شبانه روزی در حال انجام است افزود: این پروژه بدون هیچگونه محدودیتی در تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز با قوت و قدرت در حال انجام است و در روز‌های آینده یک هزار مترمعکب عملیات بتن‌ریزی انجام خواهد شد.

حمید لطف‌اللهیان ادامه داد: ۱۸ ساعت کار مداوم روزانه در این طرح که بزرگترین پروژه عمران تاریخ شهر است در حال انجام بوده و پیمانکار در تلاش است تا فاز اصلی پل در سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
او اضافه کرد: به دلیل محدودیت فصل کاری در اردبیل و شرایط خاصی که در بتن‌ریزی وجود دارد، سعی می‌کنیم از فرصت باقیمانده تا پایان فصل کاری به دقت و با نظارت مستمر استفاده کنیم تا کار عمرانی این پروژه در کمترین زمان ممکن پایان یابد.
شهرداراردبیل به تامین اعتبار این پروژه از طریق منابع دولتی و همچنین پرداخت تسهیلات بانکی اشاره و خاطرنشان کرد: وسعت کار به حدی است که پیمانکار در چند جبهه و به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند تا عملیات اجرایی پل قدس را به پیش برده و زمینه تکمیل و بهره‌‌برداری آن را در موعد مقرر فراهم کند.
لطف الهیان با عذرخواهی از شهروندان به خاطر تاخیر و تعلل در تکمیل این پروژه گفت: مردم به دلیل محدودیت ترافیکی در این مسیر دچار مشکلاتی شده‌اند که از این بابت عذرخواهی می‌کنیم ولی با افتتاح این پروژه حلاوت این کار عمرانی کام مردم را شیرین‌تر خواهد کرد.
لطف‌اللهیان اضافه کرد: به دلیل محدودیت فصل کاری در اردبیل و شرایط خاصی که در بتن‌ریزی وجود دارد، سعی می کنیم تا از فرصت فصل کاری باقیمانده به دقت و با مراقبت‌های لازم استفاده کنیم تا کار عمرانی در پل قدس با قوت و قدرت به پیش رود.
او به مطلوبیت شرایط فنی و اجرایی در این پروژه اشاره کرد و گفت: مردم به عینه کار عمرانی مداوم و خستگی‌ناپذیر را از سوی پیمانکاران و عوامل اجرایی شاهد هستند به طوری که عملیات بتن‌ریزی در این ساعات شب با تمام تلاش پرسنل و عوامل اجرایی در حال انجام است.
شهردار اردبیل اظهار کرد: با افتتاح پل قدس نه تنها عبور و مرور مردم در این محدوده شهری بهبود خواهد یافت بلکه تسریع و تسهیل روند ترافیک را شاهد خواهیم بود و مردم به راحتی می‌توانند از این مسیر تردد کرده و در لاین‌های مشخص در مسیر مورد نظر خود رانندگی کنند.
لطف‌اللهیان بیان کرد: مجموعه شهرداری نیز به ویژه معاونت عمرانی بر روند اجرایی پروژه نظارت دقیقی داشته و بخش عظیمی از تجهیزات و امکانات نیز در کرج در حال آماده‌سازی است تا با انتقال به شهر اردبیل مورد استفاده قرار گیرد.
او گفت: در تامین سیمان، میلگرد، آهن آلات و سایر تجهیزات و امکانات مورد نیاز کمبودی وجود ندارد و از پیمانکار خواسته‌ایم تمامی این امکانات و تجهیزات مورد نیاز را به سرعت فراهم کرده تا با تامین اعتبار امکان پرداخت صورت وضعیت فراهم آید.
پل قدس که از سه سال پیش در هسته مرکزی شهر اردبیل شروع شده به دلیل گرانی مصالح و تجهیزات مورد نیاز با تاخیر و تعلل در عملیات اجرایی روبرو بوده که با تامین اعتبارات دولتی و همچنین تسهیلات منابع بانکی در ماه‌های اخیر به همت شهرداری اردبیل سرعت بیشتری گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بخش اصلی این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار