برگزاری جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رامشیر

اهواز (پانا) - جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رامشیر با موضوع پیگیری در روند دریافت تسهیلات ناشی از خسارت کرونا در محل فرمانداری رامشیر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رامشیر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رامشیر جلسه کارگروه اشتغال شهرستان به ریاست جلیل ظهیری معاون فرماندار و با حضورحبیب الله ادیبی بخشدار مرکزی، فرزاد بگدلی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران ادارات و روسای بانکهای مرتبط به منظور پیگیری در روند دریافت وام کرونا که از طریق سامانه کارا ثبت نام کرده اند و همچنین بررسی مشکلات بانکها و لزوم پیگیری جدی در پرداخت به موقع تسهیلات به متقاضیان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون فرماندار رامشیر در این جلسه اظهار کرد: به همت فرماندار و نماینده محترم مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در جهت توسعه اشتغال در شهرستان و همچنین افزایش درآمد شهرداری ها صورت گرفته که طرح کلنگ زنی پروژه نگهداشت و افزایش تولید نفت مارون ۲ و ۵ در بخش مشراگه از آن جمله اند.

ظهیری ضمن تشکر از هم افزایی و تعامل ادارات، نهادها و مدیران بانک های شهرستان، اظهار کرد: مسئولین دستگاه های اجرایی باید با همکاری و تعامل سازنده زمینه تقویت توسعه اشتغال را فراهم کنند تا ضمن ایجاد فرصت های شغلی، نرخ بیکاری در شهرستان کاهش پیدا کند.
معاون فرماندار با بیان اینکه امسال ویروس کرونا باعث ایجاد وقفه ای در ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات بانکی شده، از همه دستگاه های اجرایی و بانکهای شهرستان خواست تا با جدیت بیشتر پرداخت تسهیلات بانکی را انجام دهند.
ظهیری با اشاره به اختصاص تسهیلات به ۵۵۳ نفر شغل آسیب دیده در شهرستان، آخرین وضعیت نحوه ثبت نام و پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا در حوزه شهرستان مورد بررسی قرار داد و بر ضرورت اطلاع رسانی دستگاههای متولی برای فرآیند ثبت نام رسته های شغلی مشمول طرح از طریق سیستم سامانه وزارت کار، تعاون و رفاه تاکید کرد.
در ادامه بگدلی رییس اداره تعاون کار و رفاه شهرستان ضمن تشریح آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات در شهرستان گفت: اجرای طرح یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار از اشتغال مطابق دستورالعمل ارسالی با ظرفت ۴۸ نفر که در این طرح ۳۰ در صد حقوق و مزایا از سوی وزارت کار پرداخت می شود.
او افزود: کارفرمایان می توانند با مراجعه سامانه معرفی شده از مزایای یاد شده استفاده کنند و همچنین نسبت طرح کارورزی استفاده از تخفیفات بیمه کارفرمایان دستگاههای اجرایی ضمن اطلاع رسانی و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه اقدام کنند.

پیگیری و رصد تسهیلات بنگاههای آسیب دیده از کرونا از طریق دستگاههای ذی ربط تا رفع مشکل متقاضیان در بانکها و موسسات مالی شهرستان و گزارش به فرمانداری شهرستان و اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی شهرستان در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان با در نظر گرفتن محدودیت زمانی در ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی از دیگر مواردی بود که عنوان شد.

در ادامه سایر اعضا به بیان آخرین اقدامات و وضعیت پرداختی های تسهیلات خود پرداختند و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار