استودیو سیمای زندان درکاشان راه اندازی شد

کاشان (پانا) - مدیرکل دادگستری استان اصفهان عنوان کرد در تعالیم اسلامی، هدف از زندان، انتقام نیست بلکه برگشت مددجویان به زندگی شرافتمندانه است تا کسانی که ازمسیر قانون منحرف شده اند به مسیر قانون برگردند.

کد مطلب: ۱۱۲۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
استودیو سیمای زندان درکاشان راه اندازی شد

به گزارش روابط عمومی زندان کاشان، محمدرضا حبیبی در آیین آغاز به کار استودیو سیمای زندان در ندامتگاه کاشان اظهار کرد: به همه همکاران قضایی تاکید کرده ام که اشتغال مددجویان را مورد توجه قرار داده و با مشارکت بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان، مسیر برگشت آنها را به جامعه فراهم کنند.
وی افزود: همه امکانات و برنامه های دستگاه قضایی با هدف برگشت آبرومندانه مددجویان به جامعه است و به همکاران قضایی سفارش می کنم که مددجویان فعال در حوزه قرآن، نهج البلاغه و کتاب از امتیازهای ویژه برای مرخصی بهره مند شوند.
رییس زندان کاشان گفت: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اساس کار اصلاح در زندان‌ها است که این فعالیت‌ها در قالب برگزاری مسابقه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، کلاس‌های آموزشی، آیین‌های ملی و مذهبی، فعالیت‌های ورزشی و سایر امور پیگیری می شود.
محسن محبوبی اظهار کرد: برنامه های آموزشی، نقش بالایی در آگاهی بخشی مددجویان و کاهش بزهکاری دارد و راه اندازی سیمای زندان فرصتی است که با برنامه ریزی مناسب و هدفمند کردن برنامه های صوتی و تصویری و ساخت برنامه های مختلف، رفتارهای پرخطر زندانیان تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
وی افزود: هدف از اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و ورزشی در زندانهای کشور، تغییر نگرش مددجویان، پذیرش هنجارهای جامعه و مشارکت آنها در فعالیتهای اجتماعی و پایه گذاری زندگی شرافتمندانه برای بازگشت به جامعه است.
وی تصریح کرد: امنیت در نظام اسلامی، فراتر از نگاه پلیسی است، زیرا زمانی امنیت در جامعه پایدار خواهد بود که بر اساس باورهای فرهنگی برگرفته از آموزه های دینی و کنترل های درونی افراد شکل بگیرد و توسعه فعالیت های فرهنگی و آموزشی باعث آرامش روحی مددجویان و افزایش امنیت زندانها می شود.
محبوبی گفت: محور برنامه زندان ها، کمک به بازسازی شخصیت مددجویان، نهادینه سازی هنجارهای اجتماعی و اخلاقی با بهره گیری از شیوه های مختلف فرهنگی و آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار