در جلسه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و مشاوران امور بانوان استان‌ها؛

مینایی پور: بیش از ۷و نیم میلیون نفر از دانش آموزان را دختران تشکیل می‌دهند

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در جلسه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و مشاوران امور بانوان استان‌ها از تحصیل بیش از ۷و نیم میلیون نفر از دانش آموزان دختر در مدارس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مینایی پور: بیش از ۷و نیم میلیون نفر از دانش آموزان را دختران تشکیل می‌دهند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فرحناز مینایی پور در جلسه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و مشاوران امور بانوان استان‌ها که با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با ارائه گزارشی اظهار کرد: میزان حضور زنان در آموزش و پرورش بسیار زیاد است به طوری که بیش از ۹۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت را زنان تشکیل می‌دهند.

وی از تحصیل از بیش از ۷ و نیم میلیون دانش آموز دختر در مدارس خبر داد و عنوان کرد: چهار شاخص آموزشی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از برنامه‌های اصلی فعالیت‌های ما برای دختران است.

مینایی پور تصریح کرد: از ماه آینده در استان‌ها ۳۰ مدرسه را انتخاب و مهارت‌های اجتماعی را به دختران آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد : طرح افزایش پوشش تحصیلی دختران در دستور کار است و این طرح به ویژه در ۵ استان محروم کشور بیش از پیش مورد تاکید و پیگیری قرار گرفته است.

مشاور وزیر در امور زنان ادامه داد: اجرای طرح مشترک آموزش گفتگو به دختران با مشارکت معاونت ریاست جمهوری و آموزش و پرورش در دستور کار ما برای مدارس است.

وی بر اجرای طرح گفتگو بین اعضای خانواده‌ها تاکید و عنوان کرد: طرح آموزش کودک یاری برای دختران از جمله طرح‌های امور زنان در آموزش و پرورش است. همچنین برگزاری جشنواره دختران امروز با موضوع گذر از کرونا از جمله برنامه‌های سال تحصیلی جدید است.

مینایی پور خاطرنشان کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین، آموزش حقوق شهروندی به دختران را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳ هزار نفر از دانش آموزان دختر سراسر کشور در آموزش‌های اقتصادی مشارکت داشتند.

مشاور وزیر در امور زنان از تهیه بسته‌های بهداشتی برای مناطق محروم در دوره کرونایی خبرداد و افزود: در حاشیه جلسه مشترک امروز از کتاب مشارکت های اجتماعی دختران با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و وزیر آموزش و پرورش رونمایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار