معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

خطر افزایش وزن برای دانش‌آموزان در شرایط کرونا

تهران(پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد اجرای پروژه کنترل وزن و چاقی مستلزم همسویی خانواده و مدرسه است.

کد مطلب: ۱۱۲۳۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
خطر افزایش وزن برای دانش‌آموزان در شرایط کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، مهرزاد حمیدی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به وضعیت چاقی دانش‌آموزان در شرایط کرونا و به خطر افتادن سلامتی نسل آینده عنوان کرد: خطر افزایش وزن برای دانش‌آموزان ما وجود دارد و در این شرایط باید تلاش کنیم نسل خود را از چاقی نجات دهیم و نگذاریم فاصله‌های فعلی منجر ‌به خطر افتادن نسل آینده ما شود.

وی افزود: هفت سال است سند تحول را اجرا می‌کنیم که چرخش تحول‌آفرین ما این بوده که پروژه‌هایمان به سمت مدارس رفته است. همچنین فعالیت‌های درون مدرسه‌ای و حیاط پویا و غیره را گسترش داده‌ایم چون مدرسه ارتباط با خانواده دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به پروژه دستیابی به وزن مطلوب و کنترل وزن و چاقی در دانش‌آموزان تصریح کرد: پروژه‌ها، مدرسه محور و خانواده محور است و امیدوارم که همکاری موثری از سوی دستگاه ها برای نجات نسل آینده صورت گیرد.

حمیدی با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت ما دچار اضافه‌وزن هستند و این فاجعه است گفت: ۹.۷ درصد دانش‌آموزان ما چاق هستند، قبل از کرونا در مدرسه بیشتر حضور فیزیکی دانش‌آموز را داشتیم و همکاری خانواده کم بود، در ایام کرونا همکاری فعال خانواده افزایش پیدا کرد و ارتباطات مجازی شکل گرفت، اما در پساکرونا تعادل ایجاد می شود و خانواده‌ها بیشتر مداخله می‌کنند.

وی افزود: کنترل وزن دانش‌آموز تمرینی برای پساکرونا است، البته بدون حضور فعال خانواده و آموزش‌هایی که به آن‌ها می‌دهیم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم، از اینرو باید دیوار خانواده و مدرسه برداشته شود و همسویی مدرسه و خانواده رخ دهد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به مدل فعال ارتباط خانواده و مدرسه گفت: پروژه کنترل وزن و چاقی با دو بال خانواده و مدرسه حرکت می‌کند و این طرح شهریور به مدارس ابلاغ‌ شده و ماه مهر آموزش منابع به والدین انجام می شود.

حمیدی تصریح کرد: آبان تا بهمن راهنمایی و مشاوره در خصوص کنترل وزن انجام می شود و اسفندماه غربالگری ثانویه است، همچنین تا آخر اسفندماه نتایج را بررسی می‌کنیم و در روز درختکاری به شکرانه موفقیت در این پروژه درخت می‌کاریم و در فروردین غربالگری و تقدیر انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار