استاندار زنجان:

شاخص های جمعیتی استان زنجان روند قابل قبولی دارد

زنجان (پانا) - استاندار زنجان خبر داد در پنجره طلایی، وضعیت استان باید ارتقاء یابد هرچند نسبت به میانگین کشوری مطلوب است.

کد مطلب: ۱۱۲۳۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شاخص های جمعیتی استان زنجان روند قابل قبولی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای راهبری جمعیت استان گفت: درصد رشد سالانه جعیت استان 1.1 است که این میزان در کشور 0.96بوده و زنجان بالاتر از میانگین کشوری است.

حقیقی به پنجره طلایی یا همان میزان باروری کلی در استان اشاره کرد و افزود: براساس این پنجره، هر خانواده حداقل 2 فرزند و برخی خانواده ها 3 فرزند باید داشته باشند و این شاخص نباید از 1/2 پایین تر باشد و در سالهای 1394 و 1395 این شاخص بالاتر از نرم معمول بود.

مقام عالی استان به آمارهای ارائه شده در شورای راهبری جمعیت اشاره کرد و افزود: باید آمارها را به شاخص ها و داده های آماری دقیق و شفاف تبدیل کنیم و بر اساس آن راهبردهای جمعیتی از جمله مهاجرت، کاهش جمعیت و باروری تعریف شود.

وی یکی از شاخص ها و موفقیت های استان را کاهش مرگ و میر نوزادان در استان دانست و افزود: میزان مرگ و میر نوزادان در کشور 8/9 به ازای هزار ولادت است و این شاخص در استان 4/6 بوده که بیانگر و معیار توسعه یافتگی زنجان در این زمینه است.

در جلسه شورای راهبری استان اعلام شد: در پنج ماه نخست امسال 6635 مورد ولادت و 2722 مورد وفات به ثبت رسیده است. همچنین 3969 مورد ازدواج و 968 مورد طلاق نیز از ابتدای سال تا پایان مردادماه در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق ثبت شده است.

جمعیت استان نیز یک میلیون و 95 هزار نفر است.

بر اساس اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، شاخص امید به زندگی در استان در مردان 77 سال و در زنان 80 سال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار