۸۵ درصد مدارس سیستان و بلوچستان به شبکه شاد وارد شدند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد ۸۵ درصد مدارس سیستان و بلوچستان اطلاعات خود را در شبکه شاد وارد کردند و کلاس های مجازی این مدارس فعال است.

کد مطلب: ۱۱۲۳۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
۸۵ درصد مدارس سیستان و بلوچستان به شبکه شاد وارد شدند

حمیدرضا رخشانی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: مدیران 85 درصد مدارس سیستان و بلوچستان در شبکه شاد کلاس تشکیل داده اند و بر اساس آمار موجود بین 85 تا 90 درصد دانش آموزان استان نیز در این شبکه ثبت شده اند، اما اینکه چند درصد از دانش آموزان از این شبکه استفاده می کنند به شرایط آنان برمی گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از صدور مجوز استخدام برای 5 هزار و 421 نیروی جدید در این مجموعه خبر داد و گفت: در سال تحصیلی 99- 1400 هزار و 604 نفر در دانشگاه فرهنگیان استان و 3 هزار و 826 نفر از طریق آزمون استخدامی و در قالب پیمانی جذب آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خواهند شد.

رخشانی ادامه داد: علاوه بر این از سال 98 تاکنون موفق به دریافت مجوز استخدام 13 هزار و 400 نفر در آموزش و پرورش استان شدیم که این موضوع تاثیر بسیار خوبی در امید به زندگی مردم و همچنین اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان داشته است.

وی درباره وضعیت مدارس استان در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی نیز گفت: دستورالعمل های مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به همه مدارس ابلاغ و در اجرای آن نیز نظارت های لازم انجام شده است.

رخشانی ادامه داد: براساس شورای مدارس تصمیمات لازم درباره نحوه فعالیت مدارس به صورت اقتضایی گرفته می شود، اما سه اصل تعداد حداقلی دانش آموزان، کوتاه بودن زمان آموزش و رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده دانش آموزان و معلمان از ماسک باید رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که 71 درصد مدارس سیستان و بلوچستان روستایی است و جمعیت آنان کمتر از 60 دانش آموز است، وضعیت فعالیت در این مدارس عادی است.

وی در خصوص مشکلات موجود در زمینه آموزش مجازی نیز گفت: مشکل نبود اینترنت در برخی نقاط استان، مشکلات مالی برخی خانواده ها مخصوصا در روستاهای استان سبب می شود تا نتوانیم صددرصد زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با این حال با جذب کمک خیران سعی کردیم بخشی از نیاز دانش آموزان را فراهم کنیم. به طور مثال به دستور استاندار سیستان و بلوچستان در تمامی جلسات شوراهای اداری که در سطح استان برگزار می شود همه ادارات برای تامین مالی کمک هزینه خرید تبلت یا گوشی هوشمند برای دانش آموزان استان همکاری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار