نحوه داوری آثار نوگلان حسینی چگونه است؟

تهران (پانا)-– چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی (مداحان دانش آموز) در راستای گسترش فرهنگ حسینی در فرهنگسرای اندیشه در حال برگزاری است و محمد امانی مهر، داور و نماینده سازمان دانش آموزی شهر تهران در مسابقات نوگلان حسینی در مورد نحوه برگزاری و داوری آثار سخن می گوید. 

کد مطلب: ۱۱۲۳۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نحوه داوری آثار نوگلان حسینی چگونه است؟

محمد امانی مهر، مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه۲ که از داوران برگزاری این آیین است در گفت و گو با پانا می گوید: با توجه به شیوع ویروس کرونا، با بهره‌گیری از فضای مجازی، حدود ۶۰۰ نفر از دانش آموزان سراسر کشور از جمله استان های تهران، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گیلان، مازندران، کرمانشاه و هرمزگان با ارسال یک فیلم کوتاه از مداحی خود در سامانه ای که مشخص شده بود، در این دوره شرکت کردند.

وی می افزاید: با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار، داوری مرحله مقدماتی و بازبینی آثار با حضور داوران و صاحب نظران در حال برگزاری است. بطور کلی سه روز برای مرحله مقدماتی و بازبینی فیلم های ارسالی در نظر گرفته شده است که تا روز پنجشنبه ادامه دارد. در روزهای آینده نیز مراحل بعدی داوری و ضبط نهایی نیز انجام خواهد گرفت.
وی در خصوص نحوه داوری آثار گفت: داوری در مرحله مقدماتی بدین صورت است که فیلم مداحی کوتاهی که توسط شرکت کننده ارسال شده، پخش می شود و داوران امتیاز و نظرشان را میدهند. افرادی که بالاترین امتیازات را کسب کنند به مرحله راستی آزمایی دعوت می شوند و پس از آن نفراتی که امتیاز بالاتری بگیرند به مرحله پایانی راه پیدا خواهند کرد که توسط شبکه قرآن و معارف سیما ضبط و پخش خواهد شد.
محمد امانی مهر درباره بانیان برگزاری این آیین می گوید: این مراسم امسال به همت فرهنگ سرای اندیشه و با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، شبکه قرآن، کانون مداحان و شاعران آئینی کشور و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ویژه تمامی دانش آموزان پسر علاقمند در کلیه مقاطع و پایه های تحصیلی چهاردهمین دوره برگزاری خود را می گذراند.
لازم به ذکر است مراسم اختتامیه و اهداء جوایز چهاردهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی در روز 15 مهرماه 1399 در فرهنگ سرای اندیشه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار