عنایت مهر: در بازتعریف فعالیت های پرورشی منویات رهبری مورد توجه باشد

تهران (پانا) - غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ بیان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجلاس روسای آموزش و پرورش در خصوص تعلیم و تربیت، باید تعریف تازه ای از مدرسه و معاون پرورشی داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۱۲۳۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: در بازتعریف فعالیت های پرورشی منویات رهبری مورد توجه باشد

غلامعلی عنایت مهر، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ در گفتگو با پانا گفت: با توجه به شرایط نیمه حضوری مدارس باید تعریف جدیدی از فعالیت های معاونین پرورشی در سال تحصیلی جدید داشته باشیم. معاون پرورشی در مدرسه باید بداند چه رسالت و نقشی در این شرایط دارد و نباید منفعلانه عمل کند.
عنایت مهر تاکید کرد: سند تحول بنیادین سند تربیت محور است و بن مایه پرورشی دارد بنابراین رسالت اصلی ما در نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزان است و برای رسیدن به این هدف باید گفتمان سازی در حوزه معاونت پرورشی صورت گیرد و معاونین و مربیان پرورشی به صورت تخصصی نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنند و از تجربیات و ایده های یکدیگر استفاده نمایند. عنایت مهر خاطرنشان کرد: مربی و معاون پرورشی باید معتقد و علاقه مند به حوزه پرورشی باشد تا بتواند در تربیت دانش آموزان موفق باشد.
عنایت مهر با اشاره به فعالیت های مجازی مدارس اظهار داشت: فعالیت های پرورشی در کنار فعالیت های آموزشی و در شبکه شاد در حال انجام است. وی افزود: مربی تربیتی با جسم و جان و روح دانش آموزان در ارتباط است و باید از فضای مجازی به نحو مطلوب برای پرورش روح و جان دانش آموزان نهایت استفاده را داشته باشد و برای رسیدن به این مهم باید مربیان تربیتی سطح سواد رسانه ای خود را متناسب با نیاز دانش آموزان ارتقاء دهند و در شرایطی که دشمنان ما باتمام قوا حداکثر استفاده از فضای مجازی برای القای خواسته های خود به جوانان و نوجوانان می برند، مربیان تربیتی بعنوان افسران جنگ نرم باید باتوجه به شرایط فرهنگی تولید محتوای مجازی داشته باشند و از ظرفیت های هنرمندان اندیشمند و متعهد در این جبهه دشوار استفاده نمایند زیرا خلق آثار ناب و تولید آثار مناسب گروه سنی دانش آموزان، نیازی است که می بایست، شناخته، برنامه ریزی و برنامه سازی شود تا این تولیدات در آینده باعث تحول شگرف در فرهنگ جامعه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار