رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

مدارس استثنایی کردستان به عرصه تولید ماسک وارد شدند

سنندج(پانا)- رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از تولید ماسک بهداشتی و قابل شستشو در مدارس استثنایی استان کردستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استثنایی کردستان به عرصه تولید ماسک وارد شدند

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک‌، متوسطه حرفه ای با نیازهای ویژه گلها در سنندج با داشتن نیروی متخصص و امکانات لازم اقدام به تولید برخی از تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک‌های قابل شستشو کرد.

وی با اشاره به کارکردهای متنوع مدرسه در تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه افزود: این مرکز از 15 شهریور با مشارکت هنرآموزان، اولیا و دانش آموزان دوره متوسطه حرفه ای اقدام به تولید ماسک در کارگاه خیاطی مدرسه کرده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار کرد: این مرکز با دارا بودن رشته‌ هنر زندگی در خانه گام‌های خوبی در زمینه آموزش‌های مجازی برداشته و هنرآموزان با استفاده از امکانات فضای مجازی کلاس‌های خود را برگزار و محتواهای آموزشی خوبی را برای دانش آموزان تولید کردند.

رنجبر با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، افزود: آموزش وپرورش با نیازهای ویژه تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای آموزش مهارت‌های حرفه ای به دانش آموزان فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیازهای ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، گفت: گسترش فرهنگ کارآفرینی ومهارت آموزی دانش آموزان با نیازهای ویژه باعث می شود به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند وبرای ساختن آینده ای بهتر در جامعه آماده شوند.

رنجبر با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، تصریح کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد و توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: با اجرای دوره های آموزشی، ارتقای مهارت های فنی و شایستگی های شغلی، آموزش کار آفرینی، مهارت های فنی و کسب وکار می توان زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار در آینده فراهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار