به مناسبت هفته دفاع مقدس قرائت می‌شود؛

میثاق‌نامه دانش‌آموزی در زنگ مقاومت

تهران (پانا) - دانش‌آموزان در زنگ مقاومت در مدارس سراسر کشور که به مناسبت هفته دفاع مقدس نواخته می‌شود، میثاق نامه‌ای قرائت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۲۳۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
میثاق‌نامه دانش‌آموزی در زنگ مقاومت

متن میثاق نامه دانش‌آموزی که در زنگ مقاومت در مدارس سراسر کشور قرائت می‌شود، به شرح زیر است:

«ای پروردگار مهربانم، اینک که نعمت بی بدیل، فرصت کسب علم و ایمان را نصیبمان فرموده‌ای به شکرانه این نعمت الهی بر محمد و آل محمد درو د می‌فرستیم و با تو ای خدای قادر و بصیر عهد می‌بندیم تا آخرین منزل، آخرین نفس و آخرین قطره خون برای اعتلای کلمه الله می‌ایستیم و شهادت در این راه را قله افتخار می‌دانیم. درود بی پایان الهی بر موذن حرم عشاق؛ حاج قاسم سلیمانی...

پروردگارا! هر سال شروع سال تحصیلی در حال و هوای دفاع مقدس است، گویی بهار علم و دانش با بهار ایمان و رشادت در هم می‌آمیزد تا نهال پاک علم را با اندیشه ناب اسلامی آبیاری کند، اندیشه‌ای که از شیرین ترین میوه‌های آن مکتب بی بدیل شهادت است مکتبی که عروج سربلند فرماندهی قدس و فرماندهی سرزمین وجود ما، حاج قاسم سلیمانی، از میراث گرانبهای آن است. آری فرمانده ما همان سردار شهیدی است که با قطره قطره خون پاک خود نهال در خود فرورفته جان ما را بیدار کرد و به یک باره معلم الفبای ایثار و ایمان و رشادت برای انسان‌های تشنه حقیقت شد. بی شک او یک معلم بزرگ است و ما نیز با غروری برخواسته از عمق جان و با افتخار فریاد می‌زنیم که ما شاگرد مکتب سلیمانی هستیم.

ما دانش‌آموزان به لطف خداوند متعال اعلام می‌کنیم ما حاج قاسم‌های دیگر خواهیم بود، ما شاگرد مکتب سلیمانی هستیم. در سرمان شور انقلابی است ایران اسلامی را دوست داریم و با مدد الهی تلاش و مجاهدت علمی کشورمان را خودمان می‌سازیم.

بیاموز! استاد فرمانده ما

سفر را به این پای جامانده ما

چه زیباست با ظالمان، تیغ خشمت

چه زیباست در زاغه‌ها اشک چشمت

در آن سوی عالم، چه دیدی؟ چه دیدی؟

که قبل از شهادت، شهیدی، شهیدی.

خداوندا این عهدی بود که به فضل تو بر جان و زبانمان جاری شد و پایداری برآن جز با مدد تو ممکن نخواهد بود. پس به لطف خود مارا در این راه ثابت قدم بدار و در روز محشر نیز با شهدای عاشورا و دفاع مقدس محشورم فرما.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار