حاجیان زاده خبر داد:

راه‌اندازی و دایر کردن مدارس جدید علوم و معارف اسلامی

تهران (پانا) - مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش بیان کرد از حوزه‌های علمیه درخواست شد تا از ظرفیت و توانشان برای راه‌اندازی و دایر کردن مدارس جدید علوم و معارف اسلامی استفاده شود.

کد مطلب: ۱۱۲۳۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی و دایر کردن مدارس جدید علوم و معارف اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، نشست اعضای کمیته همکاری‌های استان خراسان جنوبی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، مدیر حوزه علمیه، مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی و او قاف و امور خیریه، مدیر حوزه علمیه خواهران، معاونان پرورشی و آموزشی استان و نیز برخی مدیران شهرستانی حوزه علمیه در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش بر خراسان جنوبی برگزار شد.

در این نشست که از طریق ویدئو کنفرانس بر گزار شد مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌ها طی سخنانی با تقدیر از فعالیت‌های خوب خراسان جنوبی تحقق سال اول بر نامه پنج ساله همکاری‌ها گفت: خوشبختانه گفتمان همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در سایه همدلی و همراهی مسئولان و سیاستگزاران هر دونهاد به عرصه اجرای فعالیت‌ها و در مسیر آرمان‌های مورد نظر است به گونه‌ای که در اقصی نقاط کشور شاهد اقدامات موثر و عملیاتی بر نامه های ستاد همکاری‌ها هستیم.

وی با ابراز خرسندی از رضایتمندی رهبر معظم انقلاب از ارتقای سطح همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: همه ما باید تلاش کنیم دغدغه‌های ولی امر مسلمان را مرتفع کنیم.

حاجیان زاده با اشاره به دومین سال از اجرای برنامه 5 ساله‌ ستاد همکاری‌ها گفت: این برنامه عمل ستاد در خصوص سند تحول است که با جامعیت موضوعی و مستند به مفاد سند تحول و چشم انداز حوزه طراحی شده است.

وی تصریح کرد: در بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش که تازگی به سراسر کشور ابلاغ شده است، در بند 1/6 تأمین کننده خدمات که نهادهای عمومی و غیردولتی هستند، حوزه‌های علمیه را نیز مدنظر قرار داده تا از ظرفیت آنان استفاده شود.

دبیر ستاد همکاری‌ها گفت: سال گذشته در انتخاب رشته دانش‌آموزان، رشته علوم و معارف اسلامی بیش از 25هزار داوطلب داشت که ما حداکثر 5 هزار نفر ظرفیت جذب در این رشته را داشتیم و با توجه به این حجم از تقاضا باید کمک کنیم که هم مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، مطهری و هدی ظرفیت خود را بالا ببرند و هم از حوزه‌های علمیه درخواست کرده‌ایم از ظرفیت و توانشان برای راه‌اندازی و دایر کردن مدارس جدید علوم و معارف اسلامی بهره مند شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار