حسینی: پارلمان مشورتی اولیا، دانش‌آموزان و معلمان را‌ه‌اندازی شده است

تهران (پانا) - اولین نشست کمیته پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: پارلمان مشورتی اولیا، دانش‌آموزان و معلمان را‌ه‌اندازی شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان استثنایی کشور، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه دو نوع پژوهش مکانیکی و ارگانیکی داریم اظهار کرد: پژوهش مکانیکی پژوهش برای پژوهش و پژوهشگر است اما پژوهش ارگانیکی پژوهش مسأله محور است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دنبال پژوهش مسأله محور است.

معاون وزیر با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دوازده گانه آموزش و پرورش استثنایی دانش بنیان بودن این سازمان است افزود: در راستای پیاده سازی این سیاست و همچنین سیاست مشارکت محوری طرح جام، پارلمان مشورتی اولیا، دانش‌آموزان و معلمان، نظام تصمیم گیری از کف تا ستاد و کمیته رصد مطالعات بین‌المللی راه‌اندازی شده و کمیته پژوهش نیز در راستای همین سیاست راه‌اندازی شده است.

حسینی افزود: پژوهش در جامعه ایران در قلمرو نخبه‌گانی شکل گرفته است اما بدنه معلمان، کتاب‌های درسی و مدارس به پژوهش ورود پیدا نکرده‌اند و مدرسه‌پژوهی و درس‌پژوهی از جمله مواردی است که کمیته پژوهش سازمان باید به آن ورود پیدا کند.

معاون وزیر به بیان اهداف تشکیل کمیته پژوهشی پرداخت و اظهار کرد: از اهداف تشکیل این کمیته ورود به لایه عملیاتی، پژوهش خوانی و استخراج اصول مدیریتی از این پژوهش‌ها است. ارتباط با مراکز پژوهشی، انتشار نتایج پژوهش‌ها، تولید دانش، انجام پژوهش‌های پربازده و کوتاه مدت و پوشش همه ابعاد سازمان در پژوهش‌ها از اهداف دیگر تشکیل کمیته پژوهش است.

وی گفت: پشتیبانی علمی و پژوهشی از تصمیمات، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان و کیفیت بخشی به عملکرد و خدمات تشخیصی، آموزشی و توان‌بخشی سازمان با بهره‌گیری و کاربست نتایج و شواهد پژوهش محور از دیگر اهداف تشکیل کمیته پژوهش است.

معاون وزیر در ادامه گفت: بهره‌مندی از تجارب موفق سایر نظام‌های آموزشی و تشویق و ترغیب پژوهشگران و نخبگان به‌ ویژه معلمان، مربیان و کارشناسان حوزه استثنایی به ‌پژوهش از دیگر اهداف راه‌اندازی کمیته پژوهش آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی با بیان اولویت‌های پژوهشی آموزش و پرورش استثنایی گفت: بازنگری گروه‌های تحت پوشش استثنایی، اثر بخشی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، شبکه شاد و استفاده بهینه از ظرفیت‌های آن، دیر آموزان، اطلس یادگیری در شرایط بحرانی کرونا، طرح تلفیقی فراگیر و بررسی بسته‌های تحولی از جمله اولویت‌های پژوهشی است که می‌تواند در دستور کار کمیته قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار