امضای تفاهم نامه مرزی با افغانستان برای تسهیل تردد درمرز میلک

هشت مصوبه برای رونق پایانه میلک تصویب شد

زاهدان(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد برای رونق پایانه مرزی میلک و تردد بیشتر ناوگان ترانزیتی در این مرز دیداری با معاون والی نیمروز برگزار و تفاهم نامه هایی به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۱۲۳۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
امضای  تفاهم نامه مرزی با افغانستان برای تسهیل تردد درمرز میلک

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه اظهار کرد: مرز میلک برای دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تردد خودروهای دو کشور در این پایانه تسهیل شود و این مهم نیازمند تفاهم هایی میان دو طرف است.

وی افزود: برای تسهیل تردد خودروهای ترانزیتی دو طرف، ساعت تردد مرزی برای این ناوگان در نظر گرفته شد و پس از آن سایر خودروها تردد خواهند داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرف افغانی خودروهای ترانزیتی این کشور را ابتدا چک کرده سپس راهی مرز کند و در خصوص خودروهای ترانزیتی ایرانی هم مقرر شد بازگشت آنها به کشور تسهیل شود.
وی بیان کرد: با وجود ظرفیت های میلک در توسعه صادرات مرزی استان این پایانه کمبودهایی دارد که برای برطرف شدن آنها هشت مصوبه به تصویب رسید.

زنگنه عنوان کرد: تردد بالای ناوگان در این مرز ترافیکی را ایجاد کرده که این موضوع نارضایتی رانندگان را هم در برداشته است، از این رو مقرر شد برای کاهش این حجم ترافیک پایانه مرزی میلک طی ۱۰ روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب فعالیت داشته باشد.
وی گفت: سیمان یکی از اساسی ترین کالاهای ترانزیتی از استان به افغانستان محسوب می شود و با توجه به این مهم مقرر شد در کنار پایانه مکانی ایجاد شود تا خودروهای حمل سیمان در این مکان تراشیب انجام دهند و خودروهای داخلی در این مکان تخلیه بار انجام دهند و خودروهای افغان بدون ورود به کشور از همان مکان مجدد سیمان را بارگیری کرده و به افغانستان بازگردند که این خود سبب سهولت تردد در پایانه می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خاطرنشان کرد: در بخش های امنیت پایانه، پیشگیری از تفاهم مرزی با افغانستان برای تسهیل تردد مرزی در میلک و تجمع افراد متفرقه و تخلیه منطقه از خودروهای شخصی هم مصوباتی در این بازدید مصوب شد که اجرای آنان سبب ساماندهی پایانه و سهولت تردد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار