مادران اولین معلم خدمت به امام حسین (ع)

تهران (پانا) - به بهانه نزدیک شدن به سالروز آغاز جنگ تحمیلی به سراغ یکی از یادگاران دفاع مقدس که بدون خستگی هنوز هم در مسیر هدایت و جذب جوانان منطقه 14 گام برمی دارد، رفتیم و با او گپ و گفتی داشتیم. سید محمد میرهاشمی شاعر آیینی و جانباز هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با پانا از مادرش به عنوان اولین معلم خود برای خدمت در راه امام حسین (ع) یاد کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مادران  اولین معلم خدمت به امام حسین (ع)

سید محمد میر هاشمی شاعر آئینی، جانباز 70 درصد شیمیایی دفاع مقدس و کارشناس علوم اجتماعی مسئول برگزاری و برپایی هیئت دوطفلان حضرت زینب(س) است. میرهاشمی از موسسین این مجموعه است که پس از 40 سال برگزاری مراسم سوگواری محرم امسال بخاطر شرایط کرونا و جمعیت زیاد جوانان مشتاق، برنامه خود را در فضای مدرسه ی توپچی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کرده است. هیئت دوطفلان حضرت زینب(س) از هیئت های با سابقه ی منطقه 14 است که تاسیس آن به سال های دفاع مقدس برمیگردد.

سید محمد هاشمی درباره ی فعالیت های این هیئت گفت: بخش کوچکی از فعالیت های ما خلاصه می شود در برگزاری مراسم آئینی، امور خیریه، اعطای وام قرض الحسنه، پخش اطعام برای نیازمندان منطقه و حومه ی شهر تهران و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و تربیتی و مذهبی، ایجاد گروه سرود و غیره برای جوانان و نوجوانانی که در این محله ساکن هستند.

وی افزود: در بخش خیریه هیئت ما حدود 150 خانواده و نزدیک به 1000 نفر را تحت پوشش خود قرار داده و البته در حوزه مراجعات درمانی، تهیه ی جهزیه و اشتغال برای جوانان هم فعالیت هایی داریم. در ایام کرونا با تولید ماسک و دستکش برای مردم و لباس ضد ویروس کرونا برای کادر زحمتکش درمان و کمک مالی در حوزه درمانی به کسانی که متاسفانه در محل مبتلا به کرونا شده بودند در این زمینه هم کمک هرچند کوچکی به بهبود عملکرد پیشگیری از کرونا کردیم.

او درباره ی تاثیر گذاری این مراسم ها گفت: نجلسات هیئت و مراسم های آئینی کمک بسیاری به بالندگی خانواده ها و هدفمند شدن جوانان می کند و همین طور کسانی که در این جلسات شرکت میکنند از نظر بعد شخصیتی رشد میکنند و تاثر این پرورش شخصیتی و فکری در جوانان جامعه که از آسیب پذیرترین سنین جامعه هستند نمایان است.

سید محمد میرهاشمی گفت: جوانانی که در این مراسم شرکت میکنند بسیار اجتماعی می شوند و از اختلالات روحی و روانی در امان اند و ما اصرار داریم که جوانان هیئت با خانواده هایشان در مراسم ها شرکت کنند. درست است که بار خدماتی و مالی ما زیاد میشود ولی آثار این جلسات بر آرامش خانواده ها بسیار ارزشمندتر از هزینه ای است که ما بابت خدمات پرداخت میکنیم و به خاطر استقبال خانواده ها ما جزء هیئت های کثیرالجلسه هستیم و در سال بالغ بر 150 جلسه برگزار میکنیم.

سید محمد میرهاشمی افزود: تمام اعضای این هیئت از خادم ها تا مداح و قاری بانی برگزاری مراسم ها هستند و ما جزء معدود هیئت هایی هستیم که حتی سخنران و مداح هیئتمان بدون هیچ وجهی به هیئت و امام حسین (ع) خدمت میکنند و حتی در حد وسع خود بانی جلسه هستند. بانی های ما همین مردم محله و کوچه و بازار اند که شاید بیشتر آنها وسع زیادی هم نداشته باشند اما باز هم در حد خود به هیئت کمک میکنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه هیپت شان راه اندازی شهرکی آموزشی و تربیتی و مذهبی است، افزود: ما اهداف بزرگی داریم که در سال های آتی به یاری امام زمان (عج) به آن می پردازیم ولی در حال حاضر اولین هدف ما ایجاد یک شهرک آموزشی و تربیتی و مذهبی هست که انشالله داریم آهسته آهسته در به مقصد رسیدن این هدف گام برمیداریم، امید است که بتوانیم شاهد افتتاح این شهرک اجتماعی و فرهنگی با تعاریف خاصی که در کتابی که برای مجموعه مان تدارک دیدیم باشیم.

*مبینا سبزه علی، خبرنگار دانش آموز منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار