گفت و گوی تلفنی اسماعیل هنیه و محمود عباس؛

هنیه: اجازه نمی‌دهیم آرمان فلسطین پلی برای سازش با اسرائیل باشد

تهران (پانا) - «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، فتح و حماس به همراه همه گروه‌های فلسطینی را در یک سنگر دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۳۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
هنیه: اجازه نمی‌دهیم آرمان فلسطین پلی برای سازش با اسرائیل باشد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، هنیه به همراه «صالح العاروری» معاون وی در سفارت فلسطین در بیروت با محمود عباس تلفنی صحبت کرد.

بر اساس این گزارش، هنیه گفت: فتح و حماس به همراه همه گروه‌های فلسطینی در یک سنگر هستند و اجازه نمی‌دهند که آرمان فلسطین پلی برای به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر و عادی‌سازی روابط با آن باشد.

وی تأکید کرد، مواضع فلسطینی‌ها در مقابله با توطئه‌ها علیه آرمان ملی ما و اقداماتی که قصد از بین بردن مسأله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین را دارد متحد و یکپارچه است.

رییس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت: پیام این نشست اتحاد، پایداری و مخالفت با همه توطئه‌ها و تلاش‌هایی است که برای از بین بردن مساله فلسطین انجام می‌شود.

هنیه با اشاره به نشست اخیر دبیرکل های گروه های فلسطینی در بیروت گفت: اگر مواضع شما در حمایت از این نشست نبود، این نشست برگزار نمی‌شد و بر اهمیت مواضع رییس تشکیلات فلسطین تأکید کرد.

پیش‌تر نیز رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فسطین خواستار پایان اختلاف گروه‌های فلسطینی با توجه به شرایط کنونی و تشکیل دولت وحدت ملی شد.

قرار است امروز ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در واشنگتن به صورت رسمی امضا شود.

رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان سعودی به هواپیماهای اسرائیلی اجازه دادند که از حریم هوایی آن ها استفاده کنند؛ مسأله ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و منامه و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان دو طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار