حاجی میرزایی خبر داد: تعیین کمیته مشترک برای تعیین تکلیف متولی مهد‌کودک‌ها + ویدئو

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تعیین کمیته مشترک کمیسیون آموزش مجلس و آموزش و پرورش برای نظارت بر محتوای آموزشی مهد‌کودک‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی خبر داد: تعیین کمیته مشترک برای تعیین تکلیف متولی مهد‌کودک‌ها + ویدئو

به گزارش خانه ملت، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز (سه‌شنبه 25 شهریور 99) پس از حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دو هفته قبل اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور برگزار شد که در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره‌مند شدیم؛ در این دیدار رهبر معظم انقلاب فرمایشات متعددی را فرمودند که این بیانات مورد توجه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دستورکار بود موضوع مهد کودک‌ها بود، افزود: در دوره پیش از دبستان یعنی از بدو تولید تا 6 سالگی یکی از مهمترین دوره‌های زندگی و تربیت بچه‌هاست.

حاجی میرزایی تصریح کرد: هم اکنون وضعیت مدیریت مهد کودک‌ها از انضباط خوبی برخوردار نیست و بخشی از آنها زیر مجموعه سازمان بهزیستی و بخش دیگری هم در اختیار مجموعه‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه در قانون حکم شده است که مسؤولیت آموزشی و شاخص‌های آموزشی و پرورشی مهد کودک‌ها برعهده وزارت آموزش و پرورش است، یادآور شد:ضمن این که دولت هم در این رابطه مصوبه‌ای دارد و مشخص کرده که تعیین محتوای آموزشی در مراکز مهدکودک و نظارت بر شاخص‌های آموزشی و صلاحیت کسانی که آموزش را در مهد کودک برعهده دارند بر عهده وزارت آموزش و پرورش باشد.

حاجی میرزایی افزود: در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان بهزیستی موارد متعددی در مورد مهد کودک‌ها مرور شد و خوشبختانه تفاهم کامل بین همگان وجود دارد که این دوره در تربیت فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است و بایستی وحدت مدیریت در این دوره اعمال شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در کمیسیون آموزش مطرح شد که بایستی محتوای آموزش در مهدکودک‌ها تحت نظارت و کنترل دقیق قرار گیرد اما در مورد کیفیت آن کمیته‌ای را تشکیل دادند که بتواند با جزئیات و دقت بیشتر پیشنهاد لازم را آماده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار