در نشست صمیمی با وزیر آموزش و پرورش؛

کچوئیان: تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان، جریانی زنده و پویاست

تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، تضمین کیفیت در این دانشگاه را جریانی زنده و پویا دانست.

کد مطلب: ۱۱۲۳۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کچوئیان: تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان، جریانی زنده و پویاست

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، کچوئیان، در نشست صبح امروز محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه، تضمین کیفیت در دانشگاه را از وظایف خطیر و اصلی فعالان دانشگاه دانست و گفت: ارزیابی اعضای هیات علمی، استادان، کارکنان، دانشجویان، برنامه‌های درسی، برنامه‌های دانشگاه و مهارت آموزان برخی از اقدامات معاونت نظارت به شمار می‌رود.

وی، سنجش و پایش مهارت آموزان ماده 28 را از فعالیت‌های مهم مرکز سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد و افزود: گذراندن دو پودمان PCK و CK برای این مهارت آموزان لازم و ضروری است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با معرفی مدیریت بالندگی حرفه‌ای منابع انسانی دانشگاه، آموزش جامعه هدف در این دانشگاه شامل اعضای هیات علمی، مدیران، استادان و دانشجویان را از وظایف این مدیریت خواند و اظهار کرد: با ایجاد فرصت‌های متفاوت آموزشی، زمینه رشد و توسعه علمی این افراد مهیا می‌شود.

وی ارزیابی مستمر مدیران در سطح دانشگاه را از وظایف مهم معاونت نظارت اعلام کرد و ادامه داد: رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه، راهگشای ما برای ارزیابی مدیران استانی و روسای پردیس‌ها است.

کچوئیان، با معرفی طرح سدید، به عنوان یکی از طرح‌های در دست اجرای معاونت نظارت یادآور شد: با اجرای این طرح فاصله بین برنامه درسی و برنامه اجرا شده مشخص می‌شود.

وی، در پایان با مهم برشمردن ارزیابی دانش و مهارت کسب شده از سوی دانشجو معلم این امر را نشان دهنده میزان یادگیری وی در دانشگاه دانست و گفت: استقرار کانون‌های ارزیابی مدیران از دیگر برنامه‌های آتی معاونت نظارت در سطح کشور است. چرا که این اقدام احصای شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای مدیران و معلمان کشور را به دنبال دارد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان، مراقبت از عنصر خروجی دانشگاه فرهنگیان را از وظایف خطیر مسئولان دانشگاه برشمرد و گفت: تلاش همه فعالان دانشگاه استقرار کیفیت در همه ابعاد دانشگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار