تراکتور برای خریدهای کهکشانی دست به کار شد؛ بمب نقل و انتقالات در تبریز منفجر می‌شود

تهران (پانا) - باشگاه تراکتور تبریز در فصل نقل و انتقالات تابستانی دو بازیکن بزرگ را جذب خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تراکتور برای خریدهای کهکشانی دست به کار شد؛ بمب نقل و انتقالات در تبریز منفجر می‌شود

از همان سال‌ 1387 که تراکتور توانست پس 7 سال به لیگ برتر راه یابد، روند حضور ستاره‌ها در این تیم شروع شد و همچنان با گذشت 12 سال از بازگشت پرشورها به لیگ برتر، این روند ادامه دارد. زمانی بازیکنان بزرگ فوتبال ایران برای سربازی راهی تبریز می‌شدند و طی سه سال اخیر با خصوصی شدن این باشگاه و از زمانی که دیگر خبری از بازیکنان سرباز در تراکتور نیست، محمدرضا زنوزی مالک متمول این تیم اجازه نداده که تراکتور در لیستش بدون ستاره باشد، البته حاصل حضور ستاره‌ها در تبریز تا به امروز تنها دو جام حذفی بوده و آنها همچنان در حسرت قهرمانی در لیگ برتر هستند.

سیاست سکوت در تبریز

در حالی که فعالیت تیم‌های ایرانی در فصل نقل و انتقالات از حالت اوج‌گیری خارج شده و مدعیانی مانند پرسپولیس، استقلال و سپاهان تیم‌های فصل آینده خود را هم بسته‌اند، عجیب‌ترین نکته سکوت در تبریز است و اینکه تا به امروز این تیم متمول که بر خلاف بسیاری از تیم‌ها هیچ مشکل مالی ندارد و می‌تواند بدون محدودیت پول خرج کند، حتی یک بازیکن هم جذب نکرده است.

این سکوت نقل و انتقالاتی اگر درباره هر تیمی رخ دهد قطعا هوادارانش نگران آن تیم خواهند شد، اما اخبار رسیده از تبریز حاکی از این است که این سکوت کاملا با سیاست و طبق برنامه است و اینکه محمدرضا زنوزی بی‌خیال خریدهای نجومی و کهکشانی برای تیمش شود خیالی باطل است و امسال هم باید در انتظار حضور ستاره‌های مطرح در تبریز باشیم که برای رساندن هواداران پرشور این تیم به رویای قهرمانی در لیگ برتر تلاش کنند.

بمب‌هایی که به زودی منفجر می‌شوند

هر چند سر و صدایی از تبریز بلند نشده است، اما پیگیری‌های پانا و اخبار رسیده حاکی از این است که مذاکراتی مهمی برای خرید بازیکن جدید برای تراکتور تبریز صورت گرفته و مالک متمول این تیم در راستای رویای قهرمانی در لیگ برتر و البته تقویت این تیم برای حضور در فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا، فعلا به سراغ دو بازیکن بزرگ و مطرح فوتبال ایران رفته که هر دو سابقه حضور در تیم ملی فوتبال ایران دارند.

گزینه اول تراکتور برای خط حمله این تیم مانند دو سال گذشته رضا قوچان‌نژاد مهاجم خاطره‌ساز فوتبال ایران است که بدنبال سیاست‌های عجیب کارلوس کی‌روش در روزهایی که هنوز در اوج حضور داشت مجبور به خداحافظی از تیم ملی شد و تنها تمرکزش را روی فوتبال باشگاهی در قبرس و سپس هلند داد. قوچی فوتبال ایران با زوله هلند قرارداد دارد و مدیران تراکتور هم این مسئله را خوب می‌دانند اما ظاهرا برای پرداخت رقم رضایت‌نامه قوچان‌نژاد مشکلی از سوی محمدرضا زنوزی وجود ندارد و در این بین تنها سد راه حضور این بازیکن در ایران رضایت کامل خودش و البته همسرش برای حضور در ایران است، موضوعی که گفته می‌شود عامل اصلی اصرار قوچان‌نژاد برای حضور در فوتبال اروپا است و حالا باید دید قوچی به حضور در ایران رضایت خواهد داد یا خیر.

اما دومین گزینه تراکتور که او را هم می‌توان بمب نقل و انتقالات دانست از آمریکا به ایران خواهد آمد. استیون بیت آشور مدافع راست سابق تیم ملی فوتبال ایران که در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران معرفی شد و در جام جهانی 2014 هم حضور داشت، گزینه‌ای است که چند ماه پیش کارش با تراکتور تقریبا تمام شده و حتی در زمستانی 2020 سایت ترانسفر مارکت به صورت رسمی انتقال او به تراکتور را اعلام کرد اما چند هفته بعد این انتقال را از روی پرونده بیت آشور برداشت.

خبرهای رسیده درباره این مدافع با تجربه که سابقه قهرمانی در ام‌ال‌اس را هم دارد حاکی از این است که توافق خوبی با او برای حضور در ایران صورت گرفته و به همین علت است که این مدافع که در فوتبال آمریکا و لیگ حرفه‌ای فوتبال این کشور مشتری‌های زیادی دارد ترجیح داده با تیمی قرارداد امضا نکند و در روزهایی که ام‌ال‌اس شروع شده بدون تیم مانده تا قراردادش با تراکتور امضا شود.

ستاره‌ها باید بمانند

اما علاوه بر دو ستاره‌ای که قرار است به تراکتور بیایند و البته این احتمال وجود دارد که تعداد ستاره‌های جذب شده بسیار بیشتر از این هم شود، مدیران این باشگاه تمرکز ویژه‌ای روی نگه داشتن ستاره‌های فصل گذشته خود کرده‌اند و قصد دارند آنها را برای تمدید قرارداد راضی کنند.

در صدر لیست تراکتوری‌ها برای ادامه حضور در تبریز، احسان حاج صفی و اشکان دژاگه قرار دارند که هر دو با پیشنهادهایی جدی روبرو شده‌اند و ممکن است هر لحظه قرارداد جدید خود را امضا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار