جذب و سازماندهی پیشتازان سازمان دانش آموزی با هدف تربیت دانش آموزانی با مهارت های فردی و اجتماعی

تبریز (پانا) – مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی از آغاز فرایند جذب و سازماندهی پیشتازان با هدف تربیت دانش آموزانی دارای مهارت های فردی و اجتماعی سوق یافته به سوی حیات طیبه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جذب و سازماندهی پیشتازان سازمان دانش آموزی با هدف تربیت دانش آموزانی با مهارت های فردی و اجتماعی

صمد علیزاده در گفت و گو با پانا با اشاره به آغاز فرایند جذب و سازماندهی پیشتازان سازمان دانش آموزی در سال تحصیلی جاری بیان کرد: جذب و سازماندهی دانش آموزان به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی، زمینه مشارکت همه جانبه آنها را در رسیدن به مهارت های اجتماعی را در قالب گروه های تشکیلاتی پیشتازان ایجاد می کند.

وی افزود: جذب و سازماندهی مناسب در قالب گروه های همفکر، همدل و همکار منجر به آموزش مناسب مهارت های تشکیلاتی و اجتماعی می شود که نهایت هدف آن، تربیت متربیانی کامل و دارای مهارت های فردی و اجتماعی سوق یافته به سوی حیات طیبه است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان، شناسایی و سازماندهی دانش آموزان مستعد و علاقمند برای عضویت در تشکیلات پیشتازان، زمینه سازی جهت مشارکت فعال دانش آموزان در تمامی عرصه های اجتماعی و فرهنگی و زمینه سازی جهت بروز استعداد ها و توانمندی های اعضاء و تقویت مسئولیت پذیری و مشارکت جویی آن ها را اهداف مهم جذب و سازماندهی برشمرد و ادامه داد: شروع و خاتمه فعالیت های اعضاء و مربیان دوازده ماه و از اول مهرماه تا 31 شهریور ماه سال بعد است و در طول 9 ماه سال تحصیلی یعنی از ابتدای مهر ماه تا پایان خرداد ماه سال بعد، آموزش ها به همراه مربیان و در طول سه ماه اوقات فراغت تابستان، آموزش های تجربه محور در قالب فعالیت های اردویی و تشکیلاتی و جشنواره های فضای مجازی خواهد بود.

وی با بیان این که آدرس سامانه جذب و سازماندهی پیشتازان http://pishtaz.irsto.ir است، افزود: مکان فعالیت در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی،کانون ها، اردوگاه ها و سایر فضاهای فرهنگی - تربیتی و کانال سازمان در شبکه اجتماعی شاد به آدرس parvareshi4@ است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه گفت: با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده و مجازی بودن آموزش ها از اسفند ماه سال تحصیلی گذشته به همت مربیان فعال سازمان دانش آموزی استان و اعضای پیشتازان، تیم مجازی تشکیل یافته که کانالی با عنوان این سازمان و به آدرس t.me/SDOASH در فضای مجازی برای بهره برداری هرچه بیشتر دانش آموزان و مربیان راه اندازی شد و توانستیم برنامه های سازمان را به خانه ها ببریم.

علیزاده ادامه داد: البته بعد از تصمیم عالی مقام وزارت و به منظور تسریع در روند تولید محتوا و ایجاد هماهنگی های لازم، کانال سازمان دانش آموزی در شبکه شاد راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد:در تابستان نیز برنامه های مختلفی چون جشنواره مهارت های اجتماعی تابستانی شاد ویژه دانش آموزان و مربیان در بستر فضای مجازی برگزار شد و همچنین همزمان با ایام شهادت حضرت سید الشهدا امام حسین (ع) و یاران با وفایش"پویش بزرگ هرخانه یک روضه" در ماه محرم و صفر سال جاری با استفاده از ظرفیت شبکه شاد در حال برگزاری است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان در خاتمه گفت: انتظار داریم مسئولین و کارشناسان سازمان دانش آموزی نواحی و مناطق، مدیران مدارس و مربیان برای جذب حداکثری و ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه ها سعی و تلاش کنند تا در سال تحصیلی جدید با حرکتی متعالی، رشد و شکوفایی سازمان دانش آموزی را در فعالیت های استان شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار