دهقانی: تقویت تفکر بسیجی در فرهنگیان کشور به عنوان تربیت‌کنندگان نسل آینده موضوع حساس و مهمی است

پویش دانش‌آموزی «من یک حاج قاسم سلیمانی هستم» با استقبال گسترده‌ای در کشور مواجه شد

تهران (پانا) - جانشین پایگاه بسیج شهید کاظمی بر اهمیت تقویت تفکر بسیجی در میان جامعه فرهنگیان کشور به عنوان پرورش‌دهندگان نسل آینده‌ساز تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
دهقانی: تقویت تفکر بسیجی در فرهنگیان کشور به عنوان تربیت‌کنندگان نسل آینده موضوع حساس و مهمی است

نشست هم‌اندیشی پایگاه بسیج شهید کاظمیِ سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه 25 شهریور 99 باحضور سردار عباس مطهری فرمانده بسیج فرهنگیان کشور، اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

اردشیر دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی و جانشین پایگاه بسیج شهید کاظمیِ سازمان دانش‌آموزی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های این پایگاه طی سال‌های اخیر اظهار کرد: «طی سال‌های گذشته، علاوه بر ماموریت‌های عمومی پایگاه، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما نهادینه سازی تفکر بسیجی است که اگر این تفکر وجود نداشته باشد، فرهنگ و مکتب تربیتی بسیجی شکل نمی گیرد.»

وی ادامه داد: «متاسفانه در سال‌های اخیر، فاصله گرفتنِ بخشی از جامعه از این تفکرات باعث کمرنگ شدن تربیت بسیجی شده است که این دغدغه اول ماست. دغدغه دوم ما فعالیت‌های بسیج فرهنگیان است. فرهنگیان کشور با باورها و اخلاقیات نسلی سروکار دارند که آینده‌ساز این کشور هستند. آنها راهبر و هدایتگر هستند و این راهبران باید از نظر فکری آماده باشند تا بتوانند جامعه را آماده کنند. لذا فعالیت بسیج فرهنگیان در پرورش و آماده‌سازی جمعیت فرهنگیان کشور و تقویت تفکر بسیجی در آنها به عنوان تربیت‌کنندگان نسل آینده موضوع حساس و بسیار مهمی به شمار می‌رود.»

معاون سازمان دانش‌آموزی پیشنهاد کرد تولیدات فرهنگی در حوزه تفکر بسیجی افزایش یابد و نیز از موازی‌کاری و هزینه کردن در بخش‌هایی که متولیان دیگری دارند پرهیز شود.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج سازمان دانش‌آموزی در سال گذشته اظهار کرد: «پویش‌هایی مثل کمک مومنانه در شرایط کرونا با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کمک به کادر بهداشت و درمان کشور با تولید گسترده ماسک و اقلام بهداشتی بسیار در جامعه اثرگذار بود. پویش دانش‌آموزی «من یک حاج قاسم سلیمانی هستم» با استقبال گسترده‌ای در کشور مواجه شد و مطالب برگزیده‌ای که دانش‌آموزان ما در همذات‌پنداری با شهید حاج قاسم سلیمانی به دبیرخانه پویش ارسال کردند علاوه بر اینکه در قالب یک کتاب منتشر شد، امروز در خبرگزاری پانا در قالب یک زیرسرویس با عنوان «دلنوشته‌های دانش‌آموزان برای سردار» هرروز منتشر می‌شود و در شبکه شاد نیز کانالی به آن اختصاص یافته که برای دانش‌آموزان اشتراک‌گذاری می‌شود.»

دهقانی در ادامه به جشنواره‌های سازمان و پویش «بیانیه گام دوم انقلاب» به عنوان فعالیت دیگر سازمان اشاره کرد و گفت که محتوای این پویش در شبکه شاد رقم می‌خورد.

جانشین پایگاه بسیج شهید کاظمی در پایان تاکید کرد: «تفکر بسیجی باید در وجود فرهنگیان ما شکل بگیرد تا پرچم ما تا ظهور امام زمان در دست نسل آینده برافراشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار