رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان:

ملتی که کتاب نمی خواند، دچار آسیب خواهد شد

سمنان (پانا) - عضو شورا و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان با ابراز تاسف از سرانه فعلی مطالعه در کشور گفت: ملتی که کتاب نمی خواند و به فرهنگ مطالعه بی توجه است، دچار آسیب خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ملتی که کتاب نمی خواند، دچار آسیب خواهد شد

محمد همتی در نشست این کمیسیون که با هدف بررسی چگونگی تبدیل سمنان به پایتخت کتاب برگزار شد، به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار داشت: مطالعه و توجه به کتاب تاثیر بسزایی در رشد و توسعه کشورها و ملت ها دارد و اگر سرانه مطالعه در کشور پایین است، جای تاسف دارد و این مساله با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه منطبق نیست.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه و ترویج توجه به کتاب و کتابخوانی باید طرحی نو در انداخت افزود: کتاب و توجه به آن بیانگر فکر، عقلانیت تدبیر و ... است و سوابق مردم سمنان نیز نشان می دهد که در گذشته های دور توجه و همت خاصی به مطالعه و کتاب داشته اند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سمنان با بیان اینکه نباید به بحث کتاب و مطالعه احساسی برخورد کنیم، گفت: این طرح و برنامه نیاز به عزم همگانی دارد و اولین شرط آن نیز تبدیل مطالعه و کتاب به فرهنگ عمومی است.

همتی، از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان به عنوان فردی تلاشگر، خلاق، کارآمد و دارای توان مدیریت بالا و عملگرا یاد و تاکید کرد: طرح تبدیل سمنان به پایتخت کتاب طرح و برنامه ای فرهنگی و مهم است که از سوی وی مطرح و در حال پیگیری است و همه دستگاه های مردمی، اجرایی و فرهنگی باید برای تحقق این هدف مهم همراهی و کمک نمایند.

این نشست با حضور شهردار سمنان، جمعی از فعالان فرهنگی شهر سمنان و اعضای شورای شهر سمنان برگزار و در این نشست دو ساعته چگونگی رسیدن به این هدف مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار