اجرای طرح ملی نذر آب 3 در ایرانشهر

برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری، درمان و راه‌های مقابله با بیماریها به مردم ارائه می شود

زاهدان (پانا) – کاروان سلامت استان قم به منظور اجرای طرح ملی نذر آب 3 در دهستان ابتر شهرستان ایرانشهر از امروز فعالیت خود را در زمینه های درمانی، آموزشی، فرهنگی و معیشتی آغاز کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملی نذر آب 3 در ایرانشهر

رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: این کاروان روز گذشته وارد ایرانشهر شد و مورد استقبال مردم و مسئولان شهرستان ایرانشهر قرار گرفت.

محمدرضا کرد با بیان اینکه فعالیت این کاروان در چهار بخش درمانی، آموزشی، فرهنگی و معیشتی انجام می‌شود، افزود: در بخش درمانی 20 پزشک متخصص، عمومی و پیراپزشک شامل فوق تخصص ریه، متخصصین کودکان و اطفال، زنان و زایمان، آنکولوژی، متخصص داخلی، متخصص گوش و حلق و بینی، سه دندانپزشک و همچنین 2 نفر ماما، 2 نفر پرستار، سه نفر دستیار دندانپزشک، سه نفر کارشناس ارشد روانشناسی و امور تربیتی و کارشناسان دارویی، خدمات درمانی و داروهای مورد نیاز را به صورت رایگان به مردم دهستان ابتر ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این کاروان تا شنبه هفته آینده در این دهستان مستقر است، ادامه داد: مسابقات فرهنگی، نقاشی و قرآنی با حضور روانشناسان اعزامی از استان قم از جمله برنامه های فرهنگی این کاروان است.

رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر تصریح کرد: به دلیل وجود بیماری‌های شایع در مناطق از قبیل کم خونی، دیابت، مالاریا همچنین بیماری‌هایی که از آب و غذا منتقل می‌شوند، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری، درمان و راه‌های مقابله با این بیماریها نیز در قالب برنامه های آموزشی این کاروان به مردم ارائه می شود.

کرد، خاطر نشان کرد: توزیع‌ بسته‌های معیشتی، بهداشتی، پوشاک و لوازم التحریر با حضور خیران و داوطلبان از جمله برنامه های معیشتی این گروه است.

وی همچنین به اقدامات این کاروان سلامت برای رفع معضل بی آبی در روستاهای دورافتاده اشاره کرد و گفت: اعضای این کاروان از طریق لوله‌کشی آب یا احیای چاه و قنوات و یا در اختیارگذاشتن تانکرهای آب با کمک خیرین هلال احمر قم در مناطقی که مشکل آب دارند، آب شرب سالم و بهداشتی تامین می کنند.

کرد خاطرنشان کرد: مردم دهستان ابتر برای دریافت خدمات مورد نیاز خود می توانند از امروز تا 29 شهریور به مرکز جامع سلامت روستای ابتر مراجعه کنند.

خبرنگار: زهرا سلطان آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار