۲۷ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در گیلان فعال است

رشت (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خبر داد ۲۷ مرکز مشکلات ویژه یادگیری شامل ۲۱ مجموعه دولتی و ۶ مرکز غیردولتی در این استان فعال است.

کد مطلب: ۱۱۲۳۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۷ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در گیلان فعال است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، رقیه کریمی با بیان اینکه مراکز مشکلات ویژه یادگیری مانند مراکز مشاوره عمل می کند، افزود: دانش آموزان با نیازهای ویژه ای که در مدارس عادی در کنار سایر دانش آموزان تحصیل می کنند در صورت مسائلی در زمینه های اختلال ریاضی، خواندن و نوشتن در این مراکز آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریور در گیلان همزمان با سراسر کشور اظهار کرد: در مدارس استثنایی نیز بر روی همه دانش آموزان با نیازهای ویژه در این استان باز است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه استان را حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان و خاطر نشان کرد: ۴۵ مدرسه استثنایی دولتی و چهار مدرسه غیردولتی استثنایی در این استان فعال است.

وی با بیان اینکه در حیطه دانش آموزان با نیازهای ویژه انواع طراحی های آموزشی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: آموزش والد محور، آموزش حضوری، غیرحضوری، روزانه، هفتگی، کلینیکی و ساعتی از جمله این آموزش ها است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان خاطرنشان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه می توانند از سایر آموزش ها از طریق صدا و سیما و شبکه شاد بهره مند شوند.

وی با اشاره به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه اضافه کرد: در اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس استثنایی حساسیت ها بیشتر است و نظارت بیشتری هم اعمال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار