زنگ خطر کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد؛

۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

کد مطلب: ۱۱۲۳۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد جان باختند

پرویز یزدان‌پناه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵ بیمار در بیمارستان شهید جلیل، یک بیمار در شهید رجایی گچساران و ۳ بیمار کرونایی(۸۵، ۸۲ و ۹۶ ساله) که ترخیص شده و بهبودی داشتند در خانه فوت شدند.
او اظهار کرد: با این تعداد، جان باختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۱۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۶۸ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: امروز نیز جواب ٢٢٥ نمونه از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج دریافت شد که درصد موارد مثبت مبتلا به کروناویروس بیش از ٥٠ درصد است و به ترتیب در شهرستان‌های بویراحمد(٣٥ درصد)، کهگیلویه (٢٤)، گچساران (١٦)، چرام (١٥)، باشت (٥) و دنا (٥ درصد) هستند.
او ادامه داد: متاسفانه با خیز بیماری کووید ١٩ و افزایش قربانیان، به نظر می رسد استان وارد پیک اول بیماری شده و به مردم هشدار می‌دهیم چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند آسیب های جبران ناپذیری را تجربه خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه زنگ خطر کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است، عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و خارج نشدن از خانه بجز در موارد ضروری لازم است که توسط همه مردم رعایت شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۰ خرداد ماه کمترین مبتلا به کروناویروس را در کشور داشت و تنها ۹ فوت ناشی از کرونا در این استان به ثبت رسیده بود. پس از شیوع کرونا تاکنون این اولین بار است که این تعداد فوتی کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار