پس از رفع ایرادها

طرح مالیات خانه‌های خالی دوباره به شورای نگهبان رفت

تهران (پانا) - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر خانه‌های خالی بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان بار دیگر به شورا ارسال شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح مالیات خانه‌های خالی دوباره به شورای نگهبان رفت

به گزارش خانه ملت، علی نیکزاد با بیان اینکه تعیین مباحث مالیاتی در کنار طرح‌های حمایت از مسکن می‌تواند از بروز احتکار و سوءاستفاده جلوگیری کند، اظهارداشت: در کنار طرح دوفوریتی جهش تولید مسکن برای رسیدن به تولید انبوه که مسکن تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای و احتکاری نشود، دریافت مالیات از خانه‌های خالی، بحث مالیات مکرر، مالیات بر عایدی مسکن و زمین‌های بایر دیده شده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: دوفوریت طرح جهش تولید مسکن با هدف تعیین نحوه تولید مسکن و مساعدت‌های لازم برای انجام آن مانند ارائه زمین، تسهیلات، پروانه نظام مهندسی و ... هفته گذشته در صحن مجلس تصویب شد و در جلسه کمیسیون عمران بررسی‌های لازم بر روی آن انجام خواهد شد.

نیکزاد تاکید کرد: نمایندگان هم می‌توانند، پیشنهادات خود را درباره طرح جهش تولید مسکن به کمیسیون عمران ارائه کنند، مطمئنا تبدیل این طرح به قانون مشکل مسکن را در کشور تا حدود زیادی حل خواهد کرد و ما هم مانند دنیا در کنار تولید انبوه مسکن، دریافت مالیات را به عنوان عامل بازدارنده احتکار قرار خواهیم داد.

وی تاکید کرد: از ابتدای دور یازدهم مجلس تاکنون دو طرح مالیات بر خانه‌های خالی و جهش تولید مسکن ارائه شده که طرح مالیات بر خانه‌های خالی هفته گذشته بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان بار دیگر به شورا ارسال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار