ایجاد 41 خانه هلال در روستاهای شهرستان ورامین

ورامین(پانا)_مسوول مدیریت بحران شهرستان ورامین گفت: تا پایان امسال 41 خانه هلال در مناطق روستایی بخش‌های مرکزی و جوادآباد ورامین ایجاد شده و روستانشینان از خدمات این مراکز برخوردار می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد 41 خانه هلال در روستاهای شهرستان ورامین

حسن خدادادی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی تشکیل خانه‌های هلال که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: تشکیل خانه‌های هلال در روستاهای دارای دهیاری، با هدف آموزش روستانشینان برای ایجاد آمادگی در مقابله با حوادث‌های غیرمترقبه در دستور کار شهرستان قرار گرفته و تا کنون 5 خانه هلال در این مناطق راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد:هم اکنون فعالیت خانه‌های هلال در روستاهای عبدل آباد، جعفرآباد اخوان، کلاته ، موسی آباد بختیاری و باغخواص از توابع بخش مرکزی آغاز شده و این مراکز نسبت به آموزش روستائیان اقدام می‌کنند.

خدادادی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با بخشداران و دهیاران، 13 خانه هلال در بخش مرکزی، 17 خانه هلال در روستاهای بخش جوادآباد و یک خانه هلال در شهر جوادآباد تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: خانه‌‌های هلال در اصل همان جمعیت هلال احمر است که با تمامی اختیارات، اقدام به ارائه آموزش‌های تخصصی به روستائیان می‌کنند تا شعار این جمعیت در هر خانه یک امدادگر محقق شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این مراکز، بر پایه آموزش همگانی مردم در حوزه امدادرسانی و نجات به منظورایجاد آمادگی در روستائیان در نخستین دقایق بروز حادثه و کمک به نیروهای امدادی است تا از بروز تلفات انسانی جلوگیری شود.

مسوول مدیریت بحران شهرستان ورامین گفت: طرح تشکیل خانه‌های هلال و دستورالعمل 23 ماده‌ ایجاد این مراکز به دهیاران ابلاغ شده تا در خصوص چگونگی تشکیل این مراکز، از ظرفیت موجود در مناطق روستایی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار