مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان در نشست خبری:

شیوع کرونا موجب افزایش مراجعات به کمیته امداد شد

۱۰ درصد خانوارهای خوزستان تحت پوشش کمیته امداد هستند

اهواز (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان از افزایش مراجعات به کمیته امداد پس از شیوع کرونا خبرداد و گفت 10 درصد خانوارهای خوزستان تحت پوشش حمایتی کمیته امداد هستند .

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
شیوع کرونا موجب افزایش مراجعات به کمیته امداد شد

مرتضی موصلی درنشست خبری با رسانه ها ،در پاسخ به پرسش پانا در خصوص ضریب نفوذ کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در مقایسه با سایر نهادهای حمایتی در استان اظهار کرد: در حال حاضر 133 هزار خانوار در استان یعنی حدود 10 درصد از کل خانوار خوزستان تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند که این رقم تقریبا معادل متوسط کشوری است و در مقایسه با سایر استان ها در این زمینه در میانه جدول قرار داریم.

او در ادامه با اشاره به اینکه میزان تحت پوشش قرار گرفتن خانوارها در هر منطقه متفاوت است، عنوان کرد: اهواز، دزفول و ماهشهر به نسبت جمعیت این شهرستان ها کمترین میزان تحت پوشش کمیته امداد بودن را در استان دارند، زیرا ما در مناطقی که دارای ضریب محرومیت هستند بیشتر خدمت رسانی می کنیم.

ایجاد 8 هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای توانمندسازی جامعه هدف(مددجویان ) کمیته امداد استان بیان کرد: تلاش ما این است که با پیشبرد برنامه های توانمندسازی بتوانیم اقشار ضعیف جامعه را کاهش دهیم و در این راستا کمیته امداد سه محور توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را دنبال می کند.

موصلی در ادامه در پاسخ به این پرسش که اصلی ترین رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان چیست توضیح داد: اصلی ترین رویکرد ما توانمندسازی اقتصادی خانوارهای تحت پوشش کمیته با اولویت اشتغال به کسب و کارهای خرد است و این رویکرد مطالبه مقام معظم رهبری نیز است.

او در خصوص همین بحث یادآور شد: در سال جاری 320 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی در نظر گرفته ایم که به صورت تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شوند و از مردادماه تاکنون یکهزار و 730 فرصت شغلی ایجاد کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان بیان کرد: تلاش ما این است که تا پایان سال بتوانیم 8 هزار فرصت شغلی را از طریق اجرای این طرح یک هزار و 420 فرصت شغلی دیگر نیز از طریق کاریابی در سطح استان در راستای توانمندسازی اقتصادی خانوارهای تحت پوشش ایجاد کنیم.

موصلی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین چالشی که کمیته امداد خوزستان با آنها رو به رو است، چیست، اظهار کرد: عدم تناسب میزان منابع کمیته امداد با نیازهای متعارف جامعه امروز مهم ترین چالشی است که با آن رو به رو هستیم، زیرا از طرفی هزینه های زندگی افزایش پیدا کرده و از سویی دیگر منابع مالی ما محدود هستند.

موصلی در پایان افزود: با وجود اینکه کمک خیران و حمایت ویژه دولت را داریم، اما این عدم تناسب باعث شده در برخی حوزه ها مانند ازدواج و تامین مسکن نیازمندان نتوانیم به اهداف خود به شکل مطلوب برسیم، علاوه براین مساله کرونا بر مجموعه ما نیز تاثیرگذار بوده و افزایش میزان مراجعات به کمیته امداد را به دنبال داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار