استاندار سیستان و بلوچستان:

حاشیه شهر زاهدان به مجتمع فرهنگی و هنری مجهز می‌شود

۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان محل سکونت حاشیه نشینان است

زاهدان (پانا) - احداث یک مجتمع فرهنگی و هنری مجهز در حاشیه شمالی شهر زاهدان در دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با معاون وزیر راه و شهرسازی مورد توافق قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۲۲۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه شهر زاهدان به مجتمع فرهنگی و هنری مجهز می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان صبح امروز، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با هدف هماهنگی‌های لازم به منظور تامین اعتبار سکونتگاه‌های حاشیه‌ای سیستان و بلوچستان با مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان عمران بهسازی کشور ملاقات کرد .

در این ملاقات که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند موضوع احداث یک مجتمع فرهنگی هنری مجهز در حاشیه شمالی شهر زاهدان مورد توافق قرار گرفت .

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری، زاهدان از نظر جمعیت «اولین» و از نظر وسعت «دومین» شهر حاشیه نشین کشور است . 44 درصد از جمعیت این کلانشهر معادل 260 هزار نفر ساکن حاشیه و یا به عبارتی بافت های ناکارآمد شهری هستند .

علاوه بر زاهدان، چابهار، زابل، ایرانشهر و کنارک نیز در سیستان و بلوچستان جزو رتبه های برتر کشور در زمینه معضل حاشیه نشینی هستند و به طور کلی 5 هزار و 900 هکتار از اراضی استان محل سکونت حاشیه نشینان است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار