دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: حاج قاسم اندیشه‌ای بود به ارتفاع آسمان

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: حاج قاسم اندیشه‌ای بود به ارتفاع آسمان

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم ابوالفضل بیگ اینالو دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان فارس خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« من یک حاج قاسم دیگر:

من حاج قاسم نیستم؛ چرا که حاج قاسم، زمان نبود که تمدید شود، مکان نبود که تعمیر شود، حاج قاسم تولید نبود که تکرار شود و نوشته‌ای نبود که کپی شود.

حاج قاسم اندیشه‌ای بود به ارتفاع آسمان، تدبیری بود به درازای زمان، شجاعی بود به پهنای جهان، آرشی بودن به معنای تمامی ایران و پرچمی بود برافراشته به بلندای مردانگی مردان مرد.

حاج قاسم، دستی بود به روشنایی ید بیضاء و نهالی بود به زیبایی شاخه طوبی.

منم یک حاج قاسم دیگر؛ اگر شجاعی باشم با تدبیر، آرشی باشم کمانگیر، اگر پرچمی باشم همیشه برافراشته، دستی باشم روشن‌تر از یدبیضاء و اندیشه‌ای داشته باشم مرتفع‌تر از آسمان‌ها.

منم یک حاج قاسم دیگر؛ از ستمگری بیزار باشد و راهم پاسداری از میهنم باشد.

حاج قاسم: پیکرت را بخش‌بخش نکردند، شجاعتت را پخش کردند و سهم من قطره‌ای شد از شجاعت تو.

حاج قاسم: پیکرت را تکه تکه کرده‌اند اما بدانند که اندیشه‌ات را تکه‌تکه کردند و سهم من و هم‌سالانم تکه‌هایی شد از اندیشه‌های بارز تو تا هزاران مرد شجاع باشیم و اندیشه‌هایت را در سر بپرورانیم و پازل مردانگی را با هم و در کنار هم ردیف کنیم تا ایرانی بسازیم با هزاران حاج قاسم دیگر.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار