دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: با شهادتت هزاران قاسم سلیمانی را بیدار کردی

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: با شهادتت هزاران قاسم سلیمانی را بیدار کردی

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم مینا کیخا دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان سیستان و بلوچستان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« پشت بیسیم، بسم الله قاصم الجبارین را می‌گویند!

سردارم علم بر زمین نمی ماند!

سردارم، چند روزی هست که از میان ما پرکشیده‌ای آخر چگونه دلت آمد یک جهان و یک ایران را تنها بگذاری؟ هنگامی که خبرشهادتت به گوشم رسید مات و مبهوت ماندم باورم نمیشد سرداری که یک عمر آرزوی دیدنش را داشتم به آسمان پر کشید. سردارم! هنوز برای رفتنت بسیار زود بود باید می‌ماندی، آخر جهان اسلام به وجودت نیاز داشت باید می‌ماندی و قول نابودی آمریکا و اسرائیل را می‌دادی آخر بعد از تو بغض گلوی رهبرمان را می‌فشارد.

سردار دل‌ها با شهادتت شهید زنده بودی و زنده‌تر شدی هنگام شهادتت در آغوش اربابت حسین(ع) آرام گرفتی خوش به سعادتت ای جانان من‌... سردار! بیا و برگردکه یک ایران و یک جهان در غم تو سر می‌کند، آخر چگونه از یک جهان دلربایی می‌کنی؟ جانان من. فدای آن تن پاره‌پاره‌ات، به فدای آن دست بریده‌ات و آن پای از تن جدایت، چگونه دلت آمد پر بکشی سوی آسمان و دختران شهدای مدافع حرم را بار دیگر یتیم کنی؟ شیرینی لبخند‌های همیشه بر لبانت و برق چشمان با اٌبهتت را هرگز فراموش نخواهم کرد. آنکه می‌گوید تو برای همیشه رفته‌ای سخت در اشتباه است، سردار دل‌ها هرگز نمی‌میرد!

سردار آسمانی با شهادتت هزاران قاسم سلیمانی را بیدار ساختی تو تنها نیستی یک جهان پشت توست!

سردارم با شهادتت حماسه‌ای بزرگ را رقم زدی که تن دشمن را به لرزه درآورد!»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار