دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: خون او قلب تمام آزادگان جهان را به جوش و خروش درآورده است

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: خون او قلب تمام آزادگان جهان را به جوش و خروش درآورده است

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم ابوالفضل فروغی‌نیا دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان سیستان و بلوچستان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

«صبح جمعه که از خواب بیدار شدم انگار از همه‌ی روزهای جمعه جمعه تر بود، انگار غمی جز غم انتظار امام معصوم عصر برگرده جمعه سنگینی می‌کند. هنوز ذهنم گیج از عطرهای غم است که خبر شهادت حاج قاسم سلیما‌نی فرمانده دل‌ها مانند سیلی بر گونه‌ام فرو می‌آید.

باورم نمی‌شود، حاج قاسم رفت. من در خواب شیرین بودم که مالک اشتر به آسمان‌ها کوچید اما کاش راست نباشد.

‌دلم می سوزد نه برای حاج قاسم که او خدایی بود و نزد خدا رفت. دلم برای خودمان می‌سوزد که تازه با حاج قاسم آشنا شدیم دلم می‌خواست می‌توانستم هم‌رزم او باشم در رکاب سردار سلیمانی در راه مستضعفان جهان بجنگم در کنار مالک اشتر زمان درس علی‌شناسی بیاموزم و علی زمانه خویش را بشناسم که مبادا دوباره تاریخ تکرار شود و علی تنها بماند.

ولی واقعیت چیز دیگری است دیگر حاج قاسمی که پناهگاه مظلومان جهان باشد نیست که نامش لرزه بر چهار ستون دشمن بیندازد اما لحظه‌ای درنگ می‌کنم با خودم می‌اندیشم که ساده‌اندیشی هست که بگویم حاج قاسم دیگر نیست حاج قاسم با شهادتش تکثیر شد خون او قلب تمام آزادگان جهان را به جوش و خروش درآورده دیگر یک حاج قاسم نداریم ما همه حاج قاسم هستیم حاج قاسم، سردارم، از آن بالا که چه شوری در دل عاشقانت به راه انداختی جایگاهت در قلب کوچک من همیشه سبز است.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار