مدیر دانش آموزی استان کردستان خبر داد:

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با نماینده ولی فقیه در استان

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین پور ذهبی، انتصاب ایشان را به سمت نماینده ولی فقیه در استان تبریک گفت .

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدار مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با نماینده ولی فقیه در استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، صبح روز گذشته مدیر کل آموزش استان به همراه تعدادی از همکاران اداره کل و مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو سنندج با حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی دیدار و انتصاب ایشان به عنوان نماینده ولی فقیه در استان را تبریک گفت و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی قدردانی کرد‌.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، به سابقه فعالیت خود در آموزش و پرورش به عنوان معلم، مدیر مدرسه و حضور در بخش های مختلف حوزه تعلیم و تربیت و سپس دانشگاه اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش و پرورش کار مقدسی است، اظهار کرد: به فعالیت خود در حوزه تعلیم و تربیت افتخار می کنم.

وی از معلم به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت نام برد و با تاکید بر گزینش افراد کیفی برای فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: کیفیت و نوع تدریس خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، پویایی معلم را در روند تعلیم و تربیت تاثیر گذار دانست و بر کیفی نمودن فعالیت ها به ویژه فعالیت های آموزشی و فرهنگی تاکید کرد.

حجت الاسلام پور ذهبی با اشاره به سال ها حضور خود در آموزش و پرورش و دانشگاه، گفت : برای دنبال کردن مسائل معنوی دانش آموزان و منویات مقام معظم رهبری باید نهادی در آموزش و پرورش باشد که پیگیری کند و کمیته همکاری ها در این راستا می تواند موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هم چنین با تاکید بر توجه به آموزش قرآن در مدارس و امور مذهبی و مسائل دینی دانش آموزان و برنامه ریزی برای بهره گیری درست از فضای مجازی، اظهار داشت: ان شاء الله با تعامل و با استقرار معاونت فرهنگی دفتر، برنامه ها پیگیری و کمک های لازم انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت : دانشگاه، حوزه های علمیه و آموزش و پرورش رکن فعالیت های فرهنگی ما خواهد بود.

در ادامه این نشست رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز به تشریح وضعیت آموزش و پرورش استان در شاخص های عملکردی و آماری پرداخت و گفت: در استان بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز در ۱۵ هزار کلاس درس و سه هزار و 500 مدرسه مشغول تحصیل هستند و ۲۴ هزار فرهنگی در سطح استان فعالیت دارند.

وی گزارشی از فعالیت های کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان ارائه کرد و برگزاری جلسات فصلی، برنامه ریزی و برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و پیگیری برنامه های مربوط به اقامه نماز و معارف قرآنی را از مهم ترین فعالیت های این حوزه بر شمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به دستاوردهای آموزش و پرورش کردستان در شاخص های مختلف پرداخت و گفت: علی رغم کمبود امکانات و عدم برخورداری در برخی تجهیزات و ... آموزش و پرورش استان در مجموع جزو استان‌های موفق در خیلی از شاخص ها بوده و در عملکرد شاخص ها، حائز رده اول تا دهم کشوری است.

قربانی با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در افتتاحیه سی و چهارمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش کشور و تاکید معظم له بر توجه به استعدادهای نخبه،گفت: خوشبختانه کردستان در بخش المپیاد های دانش آموزی کارنامه درخشانی دارد و جزو استان هایی است که دارای جایگاه اول تا پنجم کشوری است.

وی با بیان اینکه استان کردستان در المپیاد نانوی دانش آموزی رتبه اول کشوری را دارد؛ گفت: در مرحله اول المپیاد نانو امسال ۱۰۳ نفر از دانش آموزان به مرحله دوم راه یافته و نفر اول مسابقات کشوری نیز از استان کردستان است .

قربانی جایگاه استان کردستان در جشنواره جوان خوارزمی را در بین رتبه های دوم تا پنجم کشوری، در کنکور سراسری در رتبه هشتم تا دهم کشوری و کسب عناوین برتر کشوری در مسابقات فرهنگی، هنری، قرانی و ورزشی را از دیگر موفقیت های آموزش و پرورش استان برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود به چالش های پیش روی استان نیز پرداخت و توزیع تا متوازن نیروی انسانی، نامناسب بودن بخشی از فضاهای آموزشی و کمبود تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی را از مشکلات استان برشمرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: با اهتمام مسئولین و همراهی و همکاری فرهنگیان، موفقیت ها و دستاوردهای خوبی طی چند سال اخیر در عرصه ها و حوزه های مختلف کسب شده است و با حمایت های جنابعالی و تلاش مجموعه، این موفقیت ها روز افزون خواهد شد.

قربانی هم چنین گزارشی از پیگیری مسکن فرهنگیان فاقد مسکن در سطح استان ارائه کرد و اظهار کرد: خوشبختانه از سال گذشته با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، همراهی مجلس شورای اسلامی و تدابیر دولت محترم توجهی خوبی به مسائل معیشتی فرهنگیان به خصوص حقوق و مزایا شده است.

وی در خاتمه گزارشی از فعالیت مدارس در ایام شیوع کرونا ارایه کرد و گفت: در حال حاضر مدارس با اولویت آموزش حضوری دایر و کلاس های درس در حال برگزاری است و علاوه بر آن، آموزش های تلویزیونی، آموزش در بستر شاد و تولید محتوا نیز به دانش آموزان ارایه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار