معاون پرورشی و فرهنگی البرز خبر داد:

فعالیت کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در البرز تدوین شد

کرج (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: فعالیت کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرزبرای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دراین استان تدوین شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در البرز تدوین شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرزفرشته فهمیده درجلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: این برنامه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد تربیتی تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه تحقق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب درسرلوحه برنامه های این کمیته دراستان قراردارد،خاطرنشان کرد: برنامه های این کمیته در۵ محور که شامل توسعه مدارس صدرا، تدوین بسته های آموزشی، اجرای دوره های آموزشی خانواده ، شناسایی ظرفیت مراکز فرهنگی البرز برای تعمیق باورهای دینی و برنامه های ابتکاری می شود، سازماندهی شده است.

وی یادآورشد: این محورها دارای ۲۲ فعالیت ذیل برنامه ای است تا درطول سال دانش آموزان ، معلمان ، مربیان، مدیران و معاونین پرورشی و همچنین اولیا تحت پوشش برنامه های فرهنگی - تربیتی این کمیته قرارگیرند.

فهمیده تصریح کرد: جذب و حضور طلاب در مدارس با نظارت و معرفی حوزه علمیه استان به منظوراجرای طرح سفیران هدایت، هجرت و روحانیون مستقر، اقامه نماز جماعت درقالب خرید خدمات آموزشی و همچنین آموزش ، توانمندسازی و نهادینه سازی اولیای دانش آموزان برای ایجاد رفتار پایدار و التزام عملی به سبک زندگی اسلامی به ویژه حجاب و عفاف از مهمترین این برنامه هاست.

وی از شناسایی و معرفی فضاهای مجازی ایمن و پاک درحوزه تعلیم و تربیت دینی به دانش آموزان، جذب استعدادهای برتر به رشته های علوم انسانی و مدارس علوم و معارف اسلامی ، دیدار دانش آموزان با علما و فضلای حوزه علمیه درراستای ترویج سبک زندگی اسلامی و بازدید از مدارس علمیه از دیگر برنامه های این کمیته درطول سال تحصیلی جدید است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: یکی از برنامه های مهم این کمیته را ارتقای نقش و جایگاه معلم و آموزش و پرورش توسط روحانیون در مساجد، مصلی ها و جامعه را تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: این فعالیت ها با توجه به تداوم وضعیت بیماری کرونا در مدارس در دوبخش حضوری و غیر حضوری تنظیم شده است تا به اهداف کمی و کیفی برنامه های اجرایی دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: اجرایی شدن مصوبات کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش درالبرز روند رضایت بخشی دارد که درسال جدید تحصیلی نیاز به تداوم این همکاری داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار